معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در کارگروه تخصصی تیلاپیا، این گونه ماهی را یک پدیده در ایران دانست که امروز در استان یزد تولید و عرضه می شود و تاکید کرد: مسئولان و دستگاه های مختلف در ستاد تیلاپیا باید حمایت از پروژه تیلاپیا برای برای شناساندن آن به مردم برای قرار گرفتن در سبد غذایی آنان به عنوان یک ماده غذایی مغذی کند تا برخی از مشکلات را درخصوص گوشت سفید و قرمز تعدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تیلاپیا اشتغالی ارزان، خوب، پایدار و مفرح ایجاد کرده است،افزود: تلاش بسیاری برای پرورش تیلاپیا به عنوان ماهی مهاجم در ایران انجام گرفت. باید به استان هایی که پتانسیل تولید تیلاپیا را دارند نیز کمک و اشتراکات را زیاد کنیم،این سبب افزایش صنایع تبدیلی ما و کسب درآمد بیشتر می شود.

عظیمی ورود گونه های جدید از تیلاپیا را حرکتی جهشی در استان یزد دانست و گفت: این اقدامات می تواند تکمیل کننده مشاغل باشد.

وی ادامه داد: در پرورش پیلاپیا تصور می شود حداقل ها باید بدست آید که با چند تن و چه شرایطی می توانیم حجم بیشتری از تولید را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه بیش از 3 هزار استخر پرورش ماهی در استان داریم و میتوانیم 3 هزار استخر دیگر نیز داشته باشیم،از مسئولان خواست مجوز ها را به روز کرده و فرآیند صدور آن را کوتاه کنند.

منبع: آفتاب بافق/