مدیر عامل برق منطقه ای استان يزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ مدیر عامل برق منطقه ای استان یزد با سرپرست فرمانداري بافق در بافق ديدار كرد و با اشاره به ظرفیت خوب انرژی خورشیدی در شهرستان اظهار داشت: دو مجوز 10 مگا وات صادر شده که یکی از آن طرح اتصال شبکه تایید و در آستانه انعقاد قرارداد است.

صباغ زادگان با بیان این که این نیروگاه توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود افزود: به منظور خرید انرژی الکتریکی توسط سامانه انرژی های نو ایران در سال ۹۶ این نیروگاه برای ۱۰ مگا وات شروع بکار خواهد کرد.

وي همچنین گفت: با توجه به اینکه انرژی خورشیدی از انرژی های سبز است و همچنین روزهای آفتابی در بافق می تواند یکی ازمنبع های تامین انرژی الکتریکی باشد احداث این نیروگاه ها مقرون به صرفه است.

صباغ زادگان با بیان اینکه شهرستان بافق یکی از شهرستانهای استان است که دارای بهترين وضعیت پایداری برق بسیار خوبی می باشد، عنوان کرد: در شهرستان چهار رده ولتاژ فشار قوی، فوق توزیع و انتقال با ولتاژهای ۴۰۰،۲۳۰،۱۳۲ و ۲۰کیلو ولت را دارا هستیم.

وي افزود: پست ۴۰۰ کیلو ولت نخلستان در بافق به دلیل ارتباط با سه نیروگاه بزرگ برق کشور(زرند کرمان، قائم خراسان و نیروگاه‌های یزد) از وضعیت پایداری شبکه برخوردار است و در واقع یکی از مراکز تامین انرژی مطمئن در بافق می باشد.

مدیر عامل برق منطقه ای استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر پست ۴۰۰ کیلو ولت نخلستان تامین کننده ی برق پست های زیر دست و پست های ۱۳۲ کیلو ولت و ۲۳۰ کیلو وات است و همچنین برق صنایع را تامین می کند.

صباغ زادگان با اشاره به اینکه بسترهای سرمایه گذاری برای بافق از لحاظ تامین انرژی الکتریکی آماده است، خاطر نشان کرد: مشکلی برای تامین برق مصرفی مشترکین در رده های توزیع و بالاتر برای صنایع وجود ندارد در حال حاضر بافق از ظرفیت ترانس ۶۷۰ مگا ولت آمپر نصب شده برخوردار می باشد.

وي تامين برق پايدار براي مردم را يكي از رسالت هاي برق منطقه اي عنوان كرد و گفت: با وجود تابستان گرم سال جاری نه‌تنها در بافق بلکه در استان یزد نیز افت ولتاژ شبکه و قطعی برق نداشتیم و بافق در بین شهرستان‌های استان کمترین خاموشی را داشته است.

مدير عامل برق منطقه اي يزد همچنين از مناقصه طرح احداث 3 نيروگاه 100 مگا واتي خورشيدي در دو استان يزد و سمنان خبر داد.

سرپرست فرمانداري بافق در اين ديدار، ضمن تقدير از خدمات و مساعدت هاي شركت برق منطقه اي در راستاي تامين برق مطمئن و پايدار براي مشتريان گفت: شهرستان بافق به دليل شرايط مناسبزاقليمي، بستري مناسب جهت احداث نيروگاه هاي خورشيدي و پاك مي باشد.

محمد زاده رحمانی در ادامه خواستار همکاری و تسريع برای اخذ مجوز نیروگاه خورشیدی و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در این نیروگاه شد و زیرساخت‌های این شهرستان را جهت احداث نیروگاه‌ها آماده دانست و گفت: با گازرسانی به شهرستان بافق با قطر لوله 24 اينچ، زیرساخت لازم جهت احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در این شهرستان فراهم شده است.