معاون فرماندار بافق در نخستین همایش ملی گردشگری خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، اولین همایش ملی گردشگری:مدیریت فرصت ها و جاذبه ها با حضور جمعی از اساتید کشور و استان در یزد برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام نور یزد در آغاز این همایش ملی گفت: سال 2017 بعنوان سال گردشگری پایدار نامگذاری شده است که در قالب این شعار ابعاد اقتصادی ، اجتماعی و زیستی سفر بصورت ویژه مورد توجه قرار می گیرد.

معاون فرماندار بافق به عنوان یکی از سخنرانان روز دوم همایش با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری در شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق 10 سالی است در زمینه رونق صنایع دستی و گردشگری شروع به فعالیت نموده که در نوروز سال 95 بیش از 280 هزار گردشگر و توریست از مکانهای دیدنی و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

محمد علی طالعی با معرفی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع)، مسجد جامع، خانه وحشی بافقی، میدان و کاروانسرای خان، باغ تیتو، پارک های تفریحی آبشار و آهنشهر، روستاهای گردشگری، اماکن اسکان و دو مجموعه تفریحی و گردشگری کاراکال و شن و شادن به گوشه ای از جاذبه های گردشگری شهرستان بافق اشاره کرد.

برگزاری سه میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری ایران و جاذبه‌های گردشگری یزد از جمله برنامه های این همایش دو روزه در یزد بود.

گفتنی است دو مجتمع گردشگری شن و شادن و کاراکال بافق با برپایی دو غرفه پذیرای مهمانان همایش و بازدید کنندگان بودند که با ارائه پوستر و بروشور به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرستان بافق پرداختند.