به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ شوراي پژوهش شهرستان با حضور معاون فرماندار و جمعي از مسئولان شهرستان بافق برگزار شد.

معاون فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به فعاليتهاي و برنامه هاي شوراي پژوهش گفت: در اين شورا بايد طرح­هايي مصوب و اجرايي شود كه اولاً در راستاي اهداف سند توسعه شهرستان و ثانياً دانش­ بنياد و كاربردي باشد.

"محمد علي طالعي" افزود: ارسال اسناد طرح­ها و مطالعات پژوهشي ، پايان­نامه­هاي مراكز آموزشي و تحقيقاتي به شوراي پژوهش جهت راه­اندازي مركز جامع اسناد چاپي و الكترونيكي مطالعات و اسناد توسعه­اي استان ، اختصاص 5/0 تا 3 درصد از اعتبارات دستگاههاي دولتي جهت اجراي طرح­هاي پژوهشي، ارسال شاخص­هاي انتخاب پژوهشگران برتر شهرستان به فرمانداري جهت بررسي در شوراي پژوهشي شهرستان و تشكيل انجمن نخبگان دانش­آموزان را از عمده دلايل تشكيل شوراي پژوهش است.

"احسان فتوحي" دبير و رابط شوراي پژوهش شهرستان بافق در ادامه بر همكاري مراكز آموزشي و پژوهشي شهرستان با دفتر پژوهش فرمانداري در راستاي اهداف اين شورا تاکيد کرد و خواستار توجه هر چه بيشتر مراكز تحقيقاتي جهت ارائه و اجراي طرح­هاي پژوهشي در زمينه­ي استفاده از انرژي­هاي تجديد پذير از جمله انرژي خورشيد و باد به­منظور تأمين انرژي مورد نياز شهرستان شد.

در پايان اين جلسه پس از بحث و تبادل مواردي از جمله: تشكيل كميته­هاي تخصصي زير مجموعه­ي شوراي پژوهش به­منظور بررسي طرح­هاي پيشنهادي ، جمع­آوري اولويت­هاي پژوهشي دستگاه­هاي اجرايي و مراكز آموزشي و تحقيقاتي ، ارسال شاخص­هاي انتخاب پژوهشگران برتر شهرستان ، پيگيري برگزاري همايش ملي يا بين­المللي فرصت­هاي طلايي سرمايه­گذاري در بافق با همکاري فرمانداري و ساير دستگاههاي اجرايي شهرستان مورد تصويب اعضا قرار گرفت.