به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان بافق به میزبانی کارخانجات تعمیرات لکوموتیو با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار ، مسئولان محلی ، فرماندهان و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی به مناسبت سوم خرداد سالروز عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

امام جمعه بافق در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطر شهدای عملیات بیت المقدس گفت: در طول جنگ تحمیلی، این دشمن بود که با اتحاد جهان استکبار جنگ را بر کشورمان تحمیل کرد و انتظار داشت در مدت کوتاهی در مقابل آنها زانوی شکست بر زمین بگذاریم و تسلیم شویم اما رزمندگان اسلام از همه هستی خود در دفاع از کشور گذشتند و با اقتدار و ایمان به خداوند و گوش به فرمان ولی خود در مقابل آنها ایستادند و دشمن را به خاک مذلت نشاندند.

"حجت الاسلام سلیمانی" فتح خرمشهر را حماسه ای بزرگ ونقطه عطفی در دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: فتح خرمشهر اوج افتخار ملت ایران است و دشمن متجاوز فهمید، هیچ گاه نمی تواند ایران را با جنگ نظامی شکست دهد بنابراین به فکر توطئه ها و برنامه ریزی در حوزه جنگ نرم افتاد و براساس موقعیت های مختلف شدت توطئه ها و ترفند های آنها بیشتر شد ولی ملت ایران و در پیشاپیش آنان نیروهای مسلح همیشه در حفاظت از انقلاب هوشیارتر از گذشته حضور داشته و از آرمان های خود دفاع می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق ضمن گرامیداشت سالروز سوم خرداد گفت: آزاد سازی خرمشهر نماد ایثار و مقاومت مردم رزمندگان اسلام و نقطه عطف هشت سال فداکاری و جهاد دوران دفاع مقدس است.

"سرهنگ بمانعلی باقیان" با اشاره به عملیات غرور آفرین بیت المقدس خاطر نشان کرد : عملیات بیت‌المقدس به عنوان برجسته‌ترین عملیات پدآفندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی 8 سال دفاع مقدس ثبت شده است.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، سان و بازدید از نیروهای مسلح مستقر در میدان صبحگاه، اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی و اجرای نیایش از برنامه های این آیین بود.