مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها مراسم گرامیداشت این روز با حضور مدير كل دفتر امور روستاهاي استانداري يزد ، فرماندار ، بخشدار مركزي ، شهردار بافق و جمعی از دهياران و شوراهای شهر و روستا در محل سالن اجتماعات فرمانداري بافق برگزار شد.

مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد در اين آيين ضمن گراميداشت روز ملي شوراها گفت : شوراها نهاد مهمی برای ایجاد ارتباط میان مردم و خدمتگذاران خود هستند و در آیات قرآن و احادیث نیز به امر مشورت بسیار توصیه شده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این امر در کشور شده است .

" هادي مقيمي " در ادامه به تبیین جایگاه شورا و اهمیت شوراها در اداره امور کشور و لزوم حمایت مسئولین از نهاد مردمی شورا تاکید كرد و افزود: شوراها سعی کنند در پیشبرد اهداف خود اتحاد و همدلی را حفظ نمایند و با شور و مشورت امورات را به پیش ببرند.

وي با اشاره به اینکه شوراها حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند گفت: راز موفقیت ، رفتار صادقانه ، تعامل و همدلی با مسئولان میباشد.

مقيمي از اعضاي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي بافق خواست تا از تعريف بودجه و پروژه هاي عمراني فاقد طرح و بودن مصوبه خودداري كنند.

مدير كل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در ادامه به جايگاه و ارزيابي دهياران روستاها اشاره كرد و افزود : دهيار منتخب شورا است ، دهيار مدير ارشد روستا است، در نتيجه دهيار بايد تمام انرژي خود را صرف مسائل روستا و سياستهاي دولت كند.

هادي مقيمي ضمن تاكيد بر تدوين برنامه 5 ساله توسط دهياران خاطر نشان كرد : دهياران بايد با توجه به پتانسيل و ظرفيتهاي روستا و خرد جمعي نسبت به تدوين برنامه هاي افق 5 ساله روستا اقدام كنند و با برنامه پيش بروند.

وي در این نشست از راه اندازی 368زمین ورزشی با کاربری ساحلی خبر داد و گفت: این طرح برای اولین در کشور و در روستاهای سطح استان یزد انجام میشود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری يزد در پايان يكي از اهداف دولت تدبير و اميد را توسعه روستاها از طریق مشارکتهای مردمی دانست و گفت : در دولت تدبیر و امید اعلام شده است که منابع خیلی خوبی را با مشارکت مردم به منظور توسعه روستایی و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده و  این مبلغ از طریق صندوق كارآفرين مهر پرداخت می شود كه این تسهیلات بستگی به فعالیت اقتصادی دارد که در روستا انجام می شود.