به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، همزمان با شروع هفته سلامت ، زنگ سلامت با حضور معاون فرماندار ، جمعي از مديران ادارات ، اولياء و مربيان در آموزشگاه كوثر شهرستان بافق به صورت نمادين به صدا درآمد.

معاون فرماندار بافق ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت علي (ع) و گراميداشت هفته سلامت گفت : يكم تا هفتم ارديبهشت امسال بعنوان هفته سلامت نامگذاري شده است.

محمد علي طالعي بيان كرد: هدف از برگزاري هفته سلامت و نامگذاري هاي مختلف هر ساله در اين هفته هشدارهاي سلامت براي عموم جامعه است.

وي ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ سلامت و نقش آن در پیشگیری از بیماریها در جامعه را مدیون تلاش معلمین دانست و به اهمیت نقش آموزش وپرورش در این خصوص اشاره نمود.

طالعي درباره نامگذاري هفته سلامت امسال بنام " غلبه بر ديابت" خطاب به دانش آموزان و اوليا آنان گفت: خانواده ها توصيه هاي پزشكي و تغذيه سالم در خصوص بيماري ديابت جدي بگيرند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان بافق ضمن گراميداشت هفته سلامت به روز شمار اين هفته اشاره كرد و گفت : امروزه از از ديابت به عنوان قاتل خاموش ياد مي شود.

دكتر مسعود دانشي افزود : شعار امسال غلبه بر دیابت است و همه ما باید با رعایت الگوی صحیح مصرف مواد غذایی از سنین کودکی با بیماری دیابت و سایر بیماریهای غیر واگیر مبارزه نماییم.

وي سه علت اصلي مرگ و مير در دنيا را بيماري هاي قلبي و عروقي ، حوادث و سرطان اعلام كرد و گفت : بيماري ديابت نقش عمده اي در ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي دارد.

دكتر دانشي تصريح كرد : عموم مردم مي توانند با رعايت نكات بهداشتي ، رژيم غذايي مناسب ، تحرك مناسب و دوري از دخانيات 70 درصد به جلوگيري از بيماري ديابت كمك نمايند.

تجليل از فعالين عرصه سلامت ، سفره سلامت ، اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري و ايستگاه نقاشي از جمله برنامه هاي اين آيين بود.