به مناسبت گرامی داشت روز شهرداری و دهیاری ها؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ به مناسبت روز دهیاری ها و شهرداری ها زاده رحمانی فرماندار، پور امینی بخشدار بخش مرکزی و جمعی از دهیاران بخش مرکزی با حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این مراسم داود پورامینی بخشدار بخش مرکزی بافق ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در روستاها گفت: کمک معادن، تعامل با بعضی از ادارات و تلاش خود دهیاران از جمله عواملی بود که باعث شد بتوانیم کمبودهایی که در روستاها بود را جبران کنیم.

وی در ادامه افزود: ‌مهم ترین برنامه ای که برای روستاها در نظر گرفته شده بحث اشتغال در روستا است چون عمده مشکلی که باعث تخلیه روستا ومهاجرت به شهرستان می شود بحث اشتغال است که در این زمینه جلسات مختلفی با شوراها و دهیاران برگزار و  مصوب شد که  تسهیلات اشتغال زایی را برای روستائیان در نظر بگیریم که در این زمینه موفق بوده  و جزء بخش های نمونه در استان یزد در زمینه اشتغال زایی شدیم.

بخشدار بخش مرکزی بافق ادامه داد: زنده کردن فضای روستا با برگزاری جشن ها و برگزاری مسابقات  ورزشی، بحث های  عمرانی از جمله جاده سیروس آباد که با همدلی مردم ومسئولین در حال پیگیری  و این جاده صدردصد به نتیجه خواهد رسید، تکمیل گاز رسانی به منطقه سبزدشت و بحث آبرسانی  و مشکلات پیش رو از دیگر برنامه هایی است در روستاها در حال انجام است.

در ادامه این دیدار نیز زاده رحمانی فرماندار بافق تصریح کرد: وام های اشتغال زایی در روستاها به صورت نامحدود به افرادی که در روستاها ایجاد اشتغال می کنند با سود 6درصد و پایین تر تعلق می گیرد که در این زمینه رتبه اول را در استان را کسب کردیم.

فرماندار بافق به حوزه راه هم اشاره و بیان داشت: در این حوزه 35کیلومتر از راههای بین مزارع کشاورزی آسفالت، تعریض جاده و پل های جاده قطرم و شادکام در حال انجام است. در مجموع روستاها به سمت خوبی در حال پیشرفت هستند و برای اولین بار در هفته دولت دو کارخانه فرآوری خرما که از تسهیلات روستایی استفاده کردند به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این دیدار نیز حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه بافق ضمن تبریک این روز اظهار داشت: یکی از کارهای مثبتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاده وجود  شوراها و دهیاران هستند چون قبل از انقلاب در کل این منطقه 3الی 4کدخدا که در منطقه مستقر بود و فقط سربازان را در اختیار نظام وظیفه قرار می داد.

وی در ادامه افزود: یک تحول عظیمی که در روستاها رخ داد وجود امکاناتی  از جمله برق، جاده، تلفن، مدرسه است که در طول این 40سال خدمات ارزشمندی را برای مردم در روستاهها انجام شده است.

سلیمانی در پایان اظهار داشت: شما دهیاران پناه مردم و رابط بین مسئولین شهر و استان هستید و وقتی مردم از شما راضی باشند یعنی از نظام راضی هستند و سعی کنید حرف مردم را گوش دهید و خلاف قانون هم انجام ندهید و قانونمدار باشید.