در دومین نشست انجمن کتابخانه های عمومی بافق مطرح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومی بافق با حضور مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، فرماندار شهرستان، شهردار بافق و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در محل شهرداری بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق با بیان اینکه امروزه توجه به کتاب و کتابخوانی، یکی از نشانه‌های رشد و تعالی فرهنگی در جامعه می باشد، گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید کتاب هایی را در دسترس عموم قرار دهیم که با یکبارمطالعه ی آحاد مردم شیفته و جذب کتاب و کتابخوانی شوند.

سید مهدی طلائی مقدم، برای افزایش سرانه مطالعه عموم مردم تاکید کرد و افزود: باید اماکنی مانند مراکز رفاهی و خدماتی که در حال احداث یا در آینده احداث می شود به کتابخانه مجهز شوند تا عمومی مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه رقیه دوست فاطمی ها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، کتابخانه ها را نوعی سرمایه گزاری برای آینده عنوان کرد و بر ضرورت آباد کردن کتابخانه های عمومی تاکید کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه بهترین کتابخانه های عمومی در سطح استان را در شهرستان بافق داریم، گفت: کتابخانه های عمومی بافق از نظر محتوا و کیفیت دارای بهترین رتبه هستند.

وی از تکمیل و راه اندازی یک باب کتابخانه عمومی توسط شهرداری و مجموعه شهرستان بافق تا پایان سال خبر داد و گفت: برای تکمیل این کتابخانه بیش از ۲ میلیارد تومان از سوی شهرداری بافق اعتبار تخصیص یافته و برای تکمیل آن حدود یک میلیارد تومان نیاز است که بخشی از این اعتبار از طرف نهاد کتابخانه‌های استان برای تجهیز آن تخصیص می‌باید.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان یزد ادامه داد: با تکمیل و تجهیز این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های بافق به پنج باب افزایش پیدا می‌کند.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: هر چند سرانه زیربنا و تعداد کتابخانه‌ها در شهرستان بافق با توجه به جمعیت پایین است، اما این شهرستان در زمینه محتوا، عضویت و امانت رتبه بالایی در استان دارد.

سید علی نوروززاده، شهردار شهرستان با اشاره به مساعدت و همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی در زمینه ی راه و تجهیز گفت: اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام شده از جمله مجهز شدن باغ ایرانیان به بهترین کتابخانه عمومی و خرید خانه ای در بافت تاریخی بافق و اختصاص دادن این خانه برای کتابخانه که این پروژه انشاالله تا پایان سال به بهربرداری میرسد.