برگزاری شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافق با حضور فرماندار ، امام جمعه، اعضای شورای و مسئول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد در محل آموزش و پرورش بافق برگزار شد.

فرماندار شهرستان بافق در این نشست با اشاره به عقبه و اصالت شهرستان بافق و تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ بافق، گفت: مسائل فرهنگی که ریشه در تاریخ و اصالت دیار بافق دارد باید توسط افراد محقق و پژوهشگر برای جامعه بویژه شهروندان بازگو شود.

سید مهدی طلائی مقدم، نقش مردم بافق با عنوان مردمان دیار دارالشجاعه در حوزه دفاع از کیان و مرزهای استان و کشور را مهم و کارآمد تلقی کرد و یاد آور شد: برای احیاء گذشته بافق، نیاز به یک کار فرهنگی ریشه دار است و این امر برای فرهنگ و تاریخ بافق هزینه نیست بلکه سرمایه ای ماندگار خواهد بود.

طلائی مقدم در باب معرفی فرهنگ و تاریخ بافق این نوید را داد که هر نویسنده که برای تاریخ و فرهنگ گذشته ی بافق دست به قلم شده و کتابی تحریر کند، برای چاپ آن با مصوبه شورای فرهنگ عمومی مساعدت لازم را انجام خواهیم داد.

امام جمعه بافق در این نشست به مهمترین رویداد سیاسی سال اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری مردم و مشارکت بالای مردم در انتخابات برای حفظ نظام ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا سعادت فر، وجود نخبگان در جامعه را یکی از افتخارات نظام خواند و گفت: نخبه پروری یکی از وظایف آموزش و پرورش هست و باید برای شناسایی و رشد نخبگان برنامه داشت.

وی نخبگان را در چهار سطح بین المللی، ملی، استانی و شهرستانی برشمرد و گفت: برای نخبگان در هر سطح یک تعریف و یک برنامه تشویقی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جمال الدین نجم الهدی در ادامه به جایگاه اصیل شورای فرهنگ عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید شورای فرهنگ عمومی را به معنای واقعی کلمه در سطح جامعه اجرائی کنیم.

مسئول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد، به تاکید رهبر معظم انقلاب در باب نقشه جامع فرهنگی اشاره کرد و افزود: نقشه جامع فرهنگی یک منطقه باید بر اساس اولویت های فرهنگی و اجتماعی آن منطقه استخراج شود.

وی محورهای قطب فرهنگی را حاکمیت ( اسناد بالا دستی) ، خانواده ، حوزه تعلیم و تربیت و قطب رسانه برشمرد و گفت: فرهنگ دامنه وسیعی دارد و شامل مولفه های بسیار زیادی می شود که در کنار آن، دستگاه های مختلف مسئولیت هایی را در این حوزه بر عهده دارند.

نجم الهدی شناسایی نخبگان گمنام در سطح جامعه را خواستار شد و گفت: برای شناسایی نخبگان می توان با تشکیل مجمع نخبگان شهرستان و استفاده از پتانسیل و ظرفیت خیرین، زمینه رشد و فعالیت نخبگان را فراهم کرد.