در جلسه شوراي كشاورزي بافق تاكيد شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ همزمان با هفته جهاد كشاورزي جلسه شوراي كشاورزي شهرستان بافق با حضور فرماندار و اعضاي اين كارگروه در محل فرمانداري بافق برگزار شد .

فرماندار بافق در ابتدا ضمن گراميداشت هفته جهاد كشاورزي با اشاره به سند توسعه چشم انداز شهرستان بافق و اينكه يكي از محورهاي اصلي اين سند كشاورزي و دامپروري است ، گفت : كشاورزی یكی از قطب های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری از كشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بشمار می رود كه اين مهم براي شهرستان بافق در جايگاه بالايي قرار دارد.

سيد مهدي طلائي مقدم ترويج و آموزش كشاورزي را نوعي آموزش براي افزايش توليد و بهره وري محصولات كشاورزان عنوان كرد و افزود : پرداختن به امر كشاورزی، ایجاد انگیزه و حمایت از كشاورزان با آموزش فناوري هاي كشاورزي می تواند در توسعه و آبادانی شهرستان نتیجه بخش باشد و آن را به یكی از شهرستان هاي مهم منطقه و كشور تبدیل نماید.

وي خواستار توجه بيشتر به مقوله ترويج و آموزش كشاورزي شهرستان شد و خاطر نشان كرد : هدف از ترويج و آموزش كشاورزي دست يابي كشاورزان شهرستان به فنون و روش هاي نوين كشاورزي و ارتقاء سطح كيفي و كمي محصولات كشاورزي مي باشد كه بايد جهادكشاورزي شهرستان به اين موضوع اهميت بيشتري دهد.

در این جلسه مسائل و مشکلات حوزه كشاورزي از جمله فرآوري محصولات پسته و خرما ، پرورش مرغ تخم گذار و گوشتي ، احداث استخرهاي دومنظوره ، تشويق دامداران به سمت دامپروري نوين و صنعتي ، گشت گياهان دارويي، پرورش ماهي تيلاپيا در شهرستان ، آبياري نوين و تحت فشار ، بيمه كشاورزي و صندوق توسعه كشاورزي مطرح و در ارتباط با آن تصمیماتی اتخاذ شد .