به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، همزمان با اولین روز از هفته زن و مقام مادر جمعی از نمایندگان بانوان دستگاههای اجرایی بافق با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه بافق در این دیدار ضمن تبریک میلاد دخت نبی اکرم(ص) و گرامیداشت هفته زن و مقام مادر به نکات اخلاقی و اجتماعی در خصوص شأن بانوان در جامعه اشاره و از آنان خواست تا سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه را گسترش دهند.

"حجت الاسلام سید جواد سلیمانی" به نقش زنان در انقلاب و فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: انقلاب ما یک انقلابی بود که زن را به عرصه سیاست ، فرهنگ و اجتماع آورد.

وی نقش زن را در آیات و روایات دینی یاد آور شد و خاطر نشان کرد: اگر چه زن و مرد در ظاهر با هم متفاوتند، اما در حقیقت و پیشگاه خداوند، با یکدیگر تفاوتی ندارند در قرآن هر جا واژه رجل آمده به دنبال آن کلمه نساء آمده حتی سوره ای از قرآ« هم به نام نساء می باشد که به نقش و جایگاه زن ، حجاب و عفاف آن اشاره می کند.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از مقام مادر و نقش زن در مدیریت خانواده گفت: زنان با قدرت و توان کلانی که در اداره امور دارند می توانند به عنوان مدیری لایق در سطح جامعه فعالیت کند همچنانی که هم اکنون مشاهده می شود برخی از مسئولان کشوری بر عهده زنان می باشد.

"سید مهدی طلایی مقدم" در ادامه این مراسم با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت هفته زن و مقام مادر با اشاره به آفرینش زن در عالم هستی به زنانی چون حضرت مریم(س) ، حضرت خدیجه(س) ، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) یاد کرد و از آنان به عنوان الگوی زنان مسلمان یاد کرد.

فرماندار بافق افزود : منشأ پیدایش تمامی زنان و مردان یکی است و به همین دلیل همان گونه که مردان می توانند به عالی ترین مرتبۀ کمال نایل آیند، زنان نیز از این امر مستثنا نیستند و تجربه نشان داده که اموری که به زنان داده شده به نحو شایسته انجام وظیفه شده زیرا زنان در اجرای امور ضرافت خاصی به خرج می دهند.

وی با بیان اینکه زنان نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می کنند گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در حد توان خود این مشکلات را اهم از ورزشی و فرهنگی، آموزشی و غیره مرتفع کنیم و اقدام مثبتی در این راستا برای بانوان شهرمان انجام دهیم.

طلایی مقدم خطاب به بانوان حاضر در مراسم گفت: استعدادهای زیادی در این شهرستان نهفته است که باید برای شکوفایی این استعدادها تلاش کنیم.

فرماندار بافق در پایان به نقش تشکل های اجتماعی در توانمند سازی بانوان جامعه اشاره کرد و افزود : جامعه ای که بخواهد توسعه پیدا کند طبعا ً نیازمند نیروی عظیم زنان خواهد بود.

 مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری بافق در ادامه این دیدار ضمن تبریک فرخنده میلاد همسر ولایت حضرت فاطمه (س) و هفته زن ، با تاکید مجدد بر الگوپذیری از نقش سیاسی و اجتماعی آن بزرگوار، توسعه همه‌جانبه و متوازن در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور را جز با حضور پر رنگ زنان، به عنوان نیمی از پیکره جامعه را خواستار شد و گفت: تحقق این امر از یک سو مستلزم ایجاد فرصت‌های برابر و بسترهای حقوقی متناسب و توجه ویژه از سوی دولت و سایر نهاد ها و گروه ها می باشد.

ناهید مظفری اظهار کرد : زن بعنوان مادر و همسر در کوچک‌ترین جامعه یعنی خانواده نقش کلیدی برعهده دارد و امرار معاش خانواده را برعهده دارد پس قطعاً حضور زنان در جامعه نیز ضروریست.

وی یادآور شد: ائمه جمعه ، روحانیون و مسئولان از طرق مختلف می‌توانند زنان جامعه‌ی اسلامی را در انتخاب الگوی مناسب کمک و هدایت کنند.

در این جلسه همچنین بر لزوم توجه به اشتغال زنان بویژه زنان دانش‌آموخته آموزش عالی، اهتمام جدی بر موضوع زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، افزایش امکان ازدواج جوانان و تسهیل بانوان در مقاطع تحصیلی تکمیلی تاکید شد.

در ادامه این جلسه بانوان حاضر به بیان مشکلات و نظرات خود پرداختند.