به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان بافق؛ شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق ، معاون نهضت سوادي آموزي استان و اعضاي اين شورا در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به جايگاه شهرستان بافق در امر سواد آموزي گفت : خوشبختانه شهرستان بافق با توجه به مباحث فرهنگي و مستند سازي و اقداماتي كه در اين خصوص انجام شده از جايگاه خوبي در استان برخوردار هستيم.

سيد مهدي طلائي مقدم كمترين آمار افراد كم سواد در استان بر اساس سرشماري سال 90 را مربوط به شهرستان بافق عنوان كرد و اظهار داشت : در حال حاضر كل آمار افراد بي سوادي كه در شهرستان بافق داريم در حدود 124 نفر مي باشد كه اين آمار شامل افرادي از قبيل معلولان جسمي ، حركتي و ذهني و افردا غير بومي مي باشد.

فرماندار بافق در پايان از اعضاي شوراي پشتيباني سواد آموزي شهرستان خواست با همكاري و همراهي تمام دستگاههاي اجرايي با مستند سازي دقيق و ارائه آمار صحيح در ريشه كني بي سواد در شهرستان گام برداشته و بتوانيم در آينده اي نزديك همگام و همدل با هم سند باسوادي صدرصدي شهرستان بافق را اخذ كنيم و شاهد اهتزاز پرچم باسوادي شهرستان در كشور باشيم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد در اين نشست با اشاره به مسير علم آموزي از صدر اسلام تا كنون و اهميت جايگاه علم و دانش در دين اسلام گفت : مكرر در آيات و روايات از برتري قوم و ادياني كه داراي علم و دانش بالاتري هستند سخن گفته شده و اين جايگاه علم و ارزش كسب علم در دين اسلام را بيان مي كند.

مرآت امین الرعایا نامگذاري امسال را بنام اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري و ارتباط علم و دانش را بر زندگي اقتصادي جامعه را عنوان كرد و گفت : افراد باسواد مي توانند با برنامه ریزی دقیق و استفاده درست از فرصت ها و امکانات مشكلات اقتصادي خانواده و جامعه را حل كند و به نحو بهتری زندگی کند.

وي جايگاه استان يزد در كشور را مناسب ارزيابي كرد و رسيدن به اين رتبه را نتيجه برنامه ريزي و اجراي طرح هايي از جمله باسواد نمودن اولياء دانش آموزان ، شناسايي افراد كم سواد و بي سواد و تحت پوشش قرار دادن آنان در دوره هاي مختلف نهضت سواد آموزي در سطح استان دانست.

امين الرعايا مشاركت تمام دستگاههاي اجرايي در امر سواد آموزي را خواستار شد و خاطر نشان كرد : در همين راستا جشنواره دستگاههاي برتر در امر سوادآموزي در سطح شهرستان هاي استان برگزار خواهد شد و از دستگاههاي كه به نحوي مشاركت و همكاري داشته اند تقدير و تشكر مي شود .

وي افزود : اين طرح در سطح شهرستان ها به صورت مجزا برگزار شده و نتيجه آن به استان ارسال كه نهايتا دستگاه برتر شهرستاني به كشوراعلام خواهد شد .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد گفت : وضعيت باسوادي استان با فعاليت هاي خوبي كه انجام شده و بيشينه مردم استان به گفته نهضت سوادآموزي كشور جزء رتبه هاي اول تا سوم در حوزه سواد آموزي هستيم كه اميدواريم جزء استانهايي باشيم كه در ريشه كني بي سوادي گام و قدم برداشته است .

در ابتداي اين نشست مدير آموزش و پرورش شهرستان و مسئول نهضت سواد آموزي بافق گزارشي از مجموعه اقدامات صورت گرفته در امر مبارزه با بي سوادي در شهرستان بافق ارائه كردند.