همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه فرماندار شهرستان بافق به همراه اعضای شورای تامین شهرستان با حضور در دادگستری بافق ضمن دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان از تلاشهای بی وقفه آنان تقدیر کردند.

فرماندار بافق در این دیدار ضمن تبریک هفته قوه قضائیه وگرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، اظهار داشت: خدمات رئیس دادگستری، دادستان و مجموعه قضات گرانقدر دادگستری در ایجاد امنیت پایدار شهرستان ستودنی و قابل تقدیر است.

سید مهدی طلائی مقدم، هدف از این بازدید را تبریک هفته قوه قضائیه و تشکر و قدردانی از خدمات خالصانه و بی شائبه کلیه عوامل و کارکنان مجموعه قوه قضائیه این شهرستان بیان داشت و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی موجب ایجاد آرامش و آسایش در جامعه می‌شود.

طلائی مقدم اظهار داشت: به‌لطف خدا، در شهرستان بافق نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه وجود دارد که می بایست از این ظرفیت و فرصت ایجاد شده با تعامل و همکاری زمینه پیشرفت و توسعه شهرستان را در سایه امنیت و آرامش پیش برد.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان بافق، ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش بر تقویت شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: باید برای قوی کردن شورای حل اختلاف می بایست افرادی سرآمد، دارای پیشنیه بالا در سطح جامعه را برای ایجاد صلح و سازش استفاده کرد.

اسماعیل دهقان افزود: تقویت شوراهای حل اختلاف باعث می شود ورودی پرونده های دادگستری کمتر شده و وقت بیشتری برای رسیدگی مابقی پرونده ها صرف کرد.

وی بر ضرورت و فرهنگ سازی صلح و سازش بین مردم توسط معتمدان و خیرین محلی تأکید کرد و گفت: کاهش مراجعات به دادگستری و افزایش صلح و سازش سبب می شود با رسیدگی به اختلافات و دعاوی کوچک، بخشی از بار دستگاه قضایی شهرستان را کاهش دهد.