به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ جلسه  مشترك كميته مناسب سازي اماکن و سالمندان با حضورمعاون فرماندار و اعضای این کارگروه در فرمانداری تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه معاون فرماندار ضمن عرض تبریک ایام ماه مبارک رمضان بر ضرورت پرداختن به موضوع مناسب سازی سخنانی ایراد و بر نقش دستگاه هاي خدمات رسان در راستای اجرای طرح های مناسب سازی معابر و اماکن عمومی با نظارت کارشناسان امر اشاره و تأکید نمود.

محمد علی طالعی همچنين با اشاره به وضعیت نامساعد و نامناسب اکثر بانک ها و برخي از نهاد هاي عمومي شهرستان برای استفاده سالمندان و معلولان ، مناسب سازی را به گونه ای که برای همه آحاد جامعه قابل دسترسی باشد ضروری برشمرد.

در ادامه اين نشست رييس اداره بهزيستي بافق با بيان گزارش عملكردي از كارگروه مناسب سازي و روند اجراي مصوبات جلسات گذشته ، ازاجرای آغاز طرح توانمندسازی زنان سالمند در بافق خبر داد.

محسن خوشگذران هدف از این طرح را ایجاد روحیه نشاط و شادابی در سالمندان عنوان نمود و افزود: تکریم جایگاه سالمندان و ارتقاء کیفیت سلامت جسمی، روحی و روانی ، خارج نمودن زنان سالمند ازانزوای اجتماعی و تشویق و فعالیت در مشارکت های اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف این طرح است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود از ایجاد بنیاد فرزانگان بافق با دعوت از سالمندان نخبه در آینده نزدیک خبرداد و گفت: اجرای طرح بنیاد فرزانگان به منظور تکریم ۵ هزار سالمند بافقی است.

خوشگذران افزود: این طرح یک موسسه مردمی است که در زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی سالمندان فعالیت خواهد کرد  و هدف از تشکیل این بنیاد ایجاد زمینه نشاط و شادابی و پرکردن اوقات فراغت سالمندان می باشد

در ادامه اين نشست حاضرين ضمن ارائه گزارش عملكردي از اقدامات خود به بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارها و برنامه های مناسب سازی محیط شهری و ساختمان های عمومی و اداری به منظور دسترسی معلولان  و سالمندان پرداختند.