سرپرست فرمانداری بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ دوازدهمین جلسه ستاد ساماندهی جوانان با محوریت ازدواج به ریاست شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق و دیگر اعضای ستاد در محل فرمانداری برگزار شد.

شاه حسینی رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و بزرگان نظام برای توجه ویژه به امور جوانان در حوزه های مختلف بیان کرد: ما جوانان دیروز هستیم و انتظاری که از بزرگان و مسئولان داشتیم، جوانان امروز از ما دارند.

وی با تاکید به برنامه ریزی برای ازدواج ،اشتغال،مسکن،اوقات فراغت،دین،تحصیلات و … جوانان و رفع مشکلات آنان،افزود: دستگاه های اجرایی هر کدام باید در حوزه خود برای جوانان برنامه ریزی کنند تا دغدغه های این قشر و خانواده های آنان را برطرف کنند.

شاه حسینی خطاب به رئیس اداره ورزش و جوانان بافق گفت: در مطالبه استیفای حقوق جوانان در حوزه های مختلف حداقل در بخش دولتی مطالبه گری کنید. اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت جوانان یک روی سکه است که جای کار بسیاری دارد اما امروز آسیب های اجتماعی که جوانان را درگیر کرده، زیاد است.

وی با اشاره به شبکه فعالین ازدواج در یزد به نام " شفا " که گروهی با بررسی مشکلات جوانان در این حوزه و مشارکت و حمایت خیران کمک به ازدواج آسان می کنند،پیشنهاد کرد این حرکت زیبا در بافق نیز انجام گیرد.

سپس ایزدیان رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه بخش مهمی از موانع ازدواج به مسائل  فرهنگی و مشکلاتی از قبیل عدم آگاهی زوجین از مسائل مربوط به زندگی مشترک،ترویج رسوم اشتباه و تشریفات پرهزینه باز میگردد،گفت: راهکار آگاهی بخشی به زوجین علاوه بر اطلاع رسانی و فعالیت های رسانه ای، برگزاری به موقع و مطلوب دوره های پیش،حین و پس از ازدواج است که ارگان های دولتی و غیردولتی باید به این حوزه جدی ورود کنند.

وی با توجه به آنکه اداره ورزش و جوانان برگزاری کارگاه های مهارتی پیش از ازدواج را برعهده دارد،ادامه داد: 6 کارگاه در سال 97، 14 کارگاه در سال گذشته برگزار شد که مجموع آن 20 کارگاه می باشد.

ایزدیان با بیان اینکه امسال 18 کارگاه برنامه ریزی و اجرا می شود، از همکاری آموزش و پرورش و اورژانس اجتماعی که مسئولیت برگزاری این کارگاه ها را بر عهده داشته اند،تشکر و قدردانی کرد. منبع:آفتاب بافق.