به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ مراسم تجلیل از برترین های کنکور سراسری سال 98 شهرستان بافق ظهر روز یکشنبه با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی، مدیر اداره آموزش و پرورش، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و مدیران روابط عمومی فرمانداری و شرکت و جمعی دیگر از مدیران و معاونین و خانواده های دانش آموزان در سالن کنفرانس آهنشهر برگزار شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن ضمن خوش آمدگویی با اظهار خرسندی از حضور در جمع نخبگان شهرستان،آنان را به معادن طلا و نقره شهرستان تشبیه کرد و گفت: امیدواریم در مراسم تجلیل از برترین های کنکور 99 تعداد این دانش آموزان مضاعف شده و شاهد رتبه های تک رقمی با توجه به پتانسیل و ظرفیت این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده های این دانش آموزان سرمایه گذاری اصولی و بنیانی را روی فرزندان خود انجام دادند،افزود: محور،پایه و اساس توسعه یافتگی هر مملکتی به دانش نیروهای انسانی آن است.

فلاح مبارکه با اشاره به اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی علاوه بر تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز شرکت،اعلام نمود از رتبه های یک تا سه رقمی کنکور سراسری در شهرستان بافق نیز تجلیل خواهد کرد،بیان داشت: متاسفانه رتبه تک رقمی در شهرستان بافق نداشتیم و از مجموع 11 دانش آموز برتر کنکور سراسری 2 نفر رتبه دو رقمی مبلغ 12 میلیون تومان و 9 نفر رتبه 3 رقمی هر کدام مبلغ 5 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

سپس امام جمعه بافق کشوری را امروز در دنیا بالنده دانست که سرمایه های علمی داشته باشد و با بیان اینکه سرمایه های علمی می تواند مسائل اقتصادی،سیاسی،اشتغال و اجتماعی را حل کند،اظهار کرد: کشورهایی هستند که علیرغم سرمایه های کلان بدلیل نداشتن نخبگان، اندیشمندان و عالمان بصیر نتوانستند از این سرمایه ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه علم و دانش و پژوهش امروز حرف اول را دنیا می زند و بستر باید برای رشد آماده باشد،خطاب به نخبگان حاضر گفت: اگر می خواهید در زندگی پیشرفت کنید و مایه افتخار کشور باشید ادامه تحصیل دهید، زمینه برای رشد شما فراهم است و خانواده ها نیز برای کمک در کنارتان هستند.

در ادامه سرپرست فرمانداری بافق ایفاگر نقش اصلی موفقیت این دانش آموزان را خانواده های آنان دانست و از مربیان،معلمین و مدیران آموزش و پرورش که در این موفقیت نیز نقشی داشته اند، تشکر کرد.

شاه حسینی ضمن تشکر از شرکت سنگ آهن به جهت برگزاری این جلسه فرهنگی و آرزوی موفقیت برای این نخبگان و افتخارآفرینان شهرستان خطاب به آنان گفت: موفقیت شما و کسب رتبه های برتر و ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور حائز اهمیت است اما ادامه راه نیز بسیار مهم است و امیدوارم انسان های خدوم و تاثیرگذار برای خود،مردم و کشور باشید.

سپس رئیس اداره آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیریت شرکت سنگ آهن برای برگزاری این مراسم ، تعداد قبول شدگان کنکور سراسری سال 98 شهرستان را حدود 78 نفر اعلام کرد که در رشته های خوب دانشگاهی قبول شدند و افزود: از این تعداد 11 نفر توانستند رتبه های دو و سه رقمی  را کسب کنند.

قاسم زاده با توجه به بیماری کرونا و هماهنگی های خوب صورت گرفته با شرکت سنگ آهن در بحث برگزاری کلاس های کنکور که در 2 بخش حضوری و مجازی انجام گرفت، امیدوار شد امسال نیز شاهد موفقیت دانش آموزان بافقی باشیم.

همچنین مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن با بیان اینکه حضور دلگرم کننده مسولین شهرستان در مراسم تجلیل از برترین های کنکور ۹۸ مسئولیت آنان را برای تلاش بیشتر در راستای علم و دانش بیشتر می کند، از توجه مدیرعامل شرکت به بحث آموزش و پرورش و حمایت های وی تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق.