با حضور مدیرکل دفتر تنوع زیستی حیات وحش محیط زیست کشور؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مرکز آموزش ، پژوهش و حفاظت از زیست بوم های فلات مرکزی ایران با هدف بهبود وضعیت حفاظت از تنوع زیستی منطقه آریز بافق و کمک به بقای نسل گونه نادر و کمیاب یوزپلنگ آسیایی زیتگاه اصلی این حیوان در این منطقه واقع شده است و همچنین پژوهش پیرامون گونه های هم بوم با حضور مدیرکل دفتر تنوع زیستی حیات وحش محیط زیست کشور،مدیرکل محیط زیست استان یزد فرماندار و بخشدار مرکزی بافق و جمعی از مسئولان و دوستداران محیط زیست افتتاح شد.

مدیرکل محیط زیست استان یزد در حاشیه این مراسم گفت: این مرکز در فاصله 60کیلومتری شهر بافق در مساحت دویست و چهل متر مربع و با اعتباری بیش از چهارصدو پنجاه میلیون تومان از طرف مجتمع معدنی فلات مرکزی ایران ساخته شده است .

سید حسین سادات موسوی با اشاره به اهمیت منطقه شکار ممنوع آریز بافق افزود: این منطقه قلمرو زیستی گونه های متنوعی از حیات وحش است که بی نظیر محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این مرکز علاوه بر حفاظت محیط زیست دوره های آموزشی و پژوهشی کشوری و آشنایی بیشترمحیط بانان با محیط زیست انجام می شود.

لازم به ذکر است مسئولان در پایان این مراسم با حضور در منطقه فلات مرکزی ایران از نزدیک شاهد زیستگاه اصلی گونه جانوری کمیاب و نادر یوزپلنگ آسیایی و نحوه شکار این حیوان قرار گرفتند.