نماینده مردم بافق، بهاباد،مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ نماینده مردم بافق، بهاباد،مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بافق که با حضور امام جمعه ، فرماندار و مسئولان ادارات و ارگانهای شهرستان بافق برگزار شد ، با تاكيد بر دو وظيفه خطير نماينده در مجلس گفت : مهمترين وظيفه نماينده مجلس قانونگذاري و نظارت مي باشد.

محمد رضا صباغیان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:معظم له تاکید زیادی بر روی توجه نمایندگان به دو موضوع قانونگذاری و نظارت داشتند.

وی ، نماينده مجلس را به عنوان وكيل مردم خطاب كرد و گفت : مسئولان ادارات بهترين مشاوران براي يك نماينده محسوب مي شود چراكه با ارائه راهكار، پيشنهاد و برنامه مي توانند با همدلي و همصدايي مشكلات مردم و شهر را برطرف نمايند.

صباغیان با بیان اینکه نماینده باید از وظیفه اصلی خود که قانونگذاری است غافل نشود تصریح کرد: پرداختن به مسائل حاشیه ای و فرعی باعث می شود نمایندگان از وظیفه اصلی خود غافل شوند و نقش خود را در سطح کلان انجام ندهند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور افزود : گاهی ممکن است در بحث توزیع اعتبارات عدالت آنطور که باید و شاید اجرا نشود اینجاست که نماینده ورود پیدا کرده و با همکاری مسوولان ذیربط استانی و کشوری نظر شهرستانها را تامین می کند.

وی یاد آور شد: بسیاری از مردم و قبلا خود بنده تصور می کردم امور اجرایی در حیطه وظایف نماینده مجلس است در حالی که این وظایف بر عهده دستگاه ها و سازمانهای دولتی و عمومی غیر دولتی قرار دارد.

محمدرضا صباغیان خاطر نشان کرد:ارتباط نمایندگان با معاون پارلمانی بیش از سایر وزرا است بنا براین چنانچه مدیران دستگاههای اجرایی احساس می کنند کار اداره متبوعشان در شهرستان و استان قابل حل نیست آنرا منعکس کنند تا از طریق معاون رئیس جمهور یا وزیر مربوطه مشکل مورد نظر رتق و فتق شود.