رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

مشارکت مردم، مهم ترین اصل در برگزاری انتخابات اسفندماه است

نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات استان یزد و شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری و اعضای ستاد انتخابات استان و ستاد انتخابات بافق در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست با تبریک میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، با قدردانی از خدمات و تلاشهای اعضای ستاد انتخابات شهرستان بافق، به آمادگی خوب استان یزد برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: ادوار مختلف تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی، در برگیرنده انتخابات گوناگونی است که به حضور گسترده و ارزشمند مردم عزیز مزین است.

علی اکبر عزیزی با بیان این که مردم عزیز میهن اسلامی همواره در اداره کشور نقش آفرین بوده و با حضور موثر خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی نموده اند افزود: انتخابات آینده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و از همین منظر است  رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از روی حکمت و دانایی، یازده ماه قبل از انتخابات بر اهمیت آن تاکید فرمودند.

وی مشارکت مردم را مهم ترین اصل در انتخابات اسفندماه برشمرد و ادامه داد: حضور مردم نماد اقتدار ملی و خنثی کننده خدعه و نیرنگ شوم دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد با تاکید بر این که اعضاي ستاد انتخابات مکلف به برگزاری انتخاباتی بی طرفانه، قانونمند و سالم هستند اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات باید در مسیر جلب اعتماد عمومی مردم گام بردارند و چهار محور سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سختکوشی و تعهد مجموعه دولت در مسیر مشکلات و دغدغه های مردم، از نحوه اطلاع رسانی از این خدمات گلایه کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) نیز در دیدار اخیر خود با اعضای هیات دولت با تمجید از خدمات دوساله دولت بر نقیصه موجود در حوزه اطلاع رسانی تاکید داشتند که لازم است همه عوامل اجرایی ستاد انتخابات نیز به سهم خویش در مسیر رفع این مسئله گام بردارند.

عزیزی در پایان بر مراقبت و رصد فضای انتخاباتی برای جلوگیری از تبلیغات زودهنگام و تامین شرایط رقابت سالم کاندیدها، استفاده حداکثری از توان و پتانسیل رسانه ای در سطح استان، آگاهی بخشی به مردم در خصوص اهمیت مشارکت در انتخابات، استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجمع، سخنرانان، فرهنگیان و مجامع گوناگون و ارتباط تنگاتنگ میان ستاد انتخابات استان و شهرستانها تاکید کرد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این نشست با بر شمردن مزیت های ماده ۱۳ قانون انتخابات برای کمک به تامین نیاز انسانی و تجهیزاتی ستادهای انتخاباتی شهرستانها، خواستار بهره گیری حداکثری و موثر از ظرفیت های این ماده قانونی شد.

محمدحسین پارساییان همچنین با اشاره به پتانسیل های خوب شهرستان بافق در حوزه منابع انسانی ، بر بهره گیری هنرمندانه از این ظرفیت برای برگزاری باشکوه و قانونمند انتخابات اسفندماه تاکید کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد نیز در این نشست با اشاره به افزایش زمان فرآیند انتخابات در قانون جدید، به مرور زوایای مختلف این قانون پرداخت و بر تسلط کامل همه عوامل نقش آفرینی در برگزاری انتخابات اسفندماه بر قانون جدید تاکید کرد.

توجه به تقویم زمانبندی انتخابات، مستندسازی فعالیت های انتخاباتی، رصد دقیق اخبار و اطلاعات و توجه به بخشنامه ها و اطلاعیه های ابلاغی و توجه به امر آموزش در رده های مختلف اجرایی از جمله مهم ترین مواردی بود که سعید رستگاری در این نشست به آنها پرداخت.

فرماندار بافق در این جلسه لزوم تسلط کافی عوامل اجرایی به قوانین انتخابات را ملاک کار ستاد انتخابات و کمیته آموزش بیان کرد و گفت: عوامل اجرایی انتخابات دارای تجربه کافی در اجرای انتخابات هستند، اما با توجه به تغییر در شکل و اجرای انتخابات نیازمند بازآموزی و آموزش عوامل اجرایی هستیم که باید به سرعت آموزش آن‌ها در دستور کار قرار گیرد تا انتخابات را به بهترین شکل برگزار کنیم و شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

ابوالقاسم دهقان به اقدامات صورت گرفته از زمان شروع رسمی انتخابات در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات ستاد انتخابات شهرستان، میزبانی جلسه هم اندیشی مسئولان کمیته های فناوری اطلاعات انتخابات فرمانداری های استان، اعلام و درخواست اقلام مورد نیاز انتخابات، تنظیم لیست معتمدین هیئت اجرایی از جمله فعالیت های ستاد انتخابات شهرستان بافق در ماه های گذشته است.

پایان بخش صحبتهای فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان بافق، حضور پرشور مردم در انتخابات ادوار گذشته و اینکه شهرستان بافق یکی از بهترین عملکرد‌ها را از شروع فرایند انتخابات تا حضور حداکثری مردم را داشته است.

گفتنی است در این نشست اعضای ستاد انتخابات شهرستان نیز با بیان اقدامات صورت گرفته طی چند ماه اخیر ضمن برشمردن برخی مشکلات، در رفع نیازهای ستاد تاکید کردند.

 

منبع: روابط عمومی استانداری یزد