به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ همزمان با شب بعثت پیامبراکرم(ص) معاون سیاسی استاندار یزد ، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای شهر بافق با حضور در جمع کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن عرض تبریک بعثت حضرت محمد(ص) ، پیرامون واگذاری 5/28 درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و پیگیری های بعمل آمده در این خصوص مباحث مطرح کردند.

فرماندار بافق: وحدت و همدلی نیاز امروز مردم بافق است

در ابتدای مراسم، سید مهدی طلایی مقدم به عنوان اولین سخنران، ضمن تبریک عید مبعث، از تمامی کارکنان و کارگران این شرکت که با متانت و صبر درخور توجه، مسئولین را برای رسیدن به حقوق حقه خود همراهی کردند، تشکر کرده و اظهار داشت: ان شاء ا… تا پایان کار و رسیدن به نتیجه ای که به صلاح بافق باشد، در فضایی آرام و با وحدت و همدلی و بدور از نفاق و تفرقه، خواسته های خود را مطرح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز طی جلسه ای که در خدمت استاندار محترم بودیم، به نتایج بسیار خوبی رسیدیم. جادارد از استاندار محترم نیز که واقعادر قضایای اخیر، با مردم بافق همراهی داشتند تشکر کنم. برخی از درخواستها در این جلسه مطرح شد که مورد تایید قرار گرفت و برخی دیگر که در زمینه قانونی، دچار کسری هایی بود را از جناب زارع زاده درخواست کردیم با مطرح کردن در مجلس، مشکلات قانونی آنرا نیز حل کنند.

رئیس شورای شهر : آنچه که اتفاق افتاده، تضییع حق این شهرستان بوده است

سخنران بعدی این مراسم، حسن تشکری رئیس شورای شهر بافق بود که ضمن تشکر از مسئولین استان که مردم و مسئولین شهرستان را همراهی کردند اظهار داشت: در یکماه گذشته، در زمینه ها ی بسیاری کار کردیم. ماحصلش، جلسه ای شد که با حضور مدیر کل اطلاعات استان در دفتر امام جمعه محترم، قرار شد چند خواسته انتقال داده شود به شورای تامین استان و استاندار و سپس به هر نقطه ای که صلاح می دانند در هیئت دولت منتقل شود.

وی تصریح کرد: در جلسه سه ساعت و نیمه ای که امروز بااستاندار داشتیم، نیز پیشنهاداتی داده شد که نتیجه اش دستورالعملی شد که جناب استاندار ، قرار شد بعد از روز تعطیل عید، در تهران، پیگیری نمایند.

تشکری در پایان، از همکاری استاندار محترم، معاونت سیاسی امنیتی و بطور کلی مسئولین استان تشکر کرد و خاطر نشان ساخت: در کل، مسئولین استان به این نتیجه رسیده اند که آنچه اتفاق افتاده، تضییع حقی است بر گردن مردم این شهر، و می خواهند و می توانند آنرا مرتفع کرده و این حق اجحاف شده را به شهرستان برگردانند.

دخیل عباس نماینده مردم در مجلس:سال هاست از این معدن برداشته شده چه چیز نصیب این شهر گشته؟/مردم و مسئولین همه با هم متحد هستند و ۶۰ درصد باید به مردم واگذار گردد

دخیل عباس در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید مبعث از اتحاد و همبستگی مسئولان شهرستان و استان و مردم بافق تشکر کردند و گفتند به شهرستان بافق بسیار ظلم شده و تبعیض یکی از کارهای ناپسند در دین ما به شمار می آید.چه شده است که همه جا بخور بخور است ولی به بافق که می رسد بگیر بگیر می شود.و بنده این سوال شرعی را از استاندار پرسیدم و گفتم این ظلم و خلاف شرعی نیست که بعضی از شهرستان های استان یزد تمام جاده های خود را آسفالت نموده اما تنها جاده مردم بافق هنوز آسفالت نشده؟ برای مردم بافق گازرسانی نشده است.که خوشبختانه  این مسائل تقریبا در حال انجام است و مشکلات آن حل مرتفع گردیده است.

ایشان در رابطه با دفاع از حقوق حقه مردم بافق گفت بنده از خون شهدا مدیون هستم اگر ذره ای از حقوق شما بگذرم  و از هیچ کس ترس  و واهمه ای ندارم.و به شما مردم بافق پیشنهاد می کنم هر چیز دارید بفروشید تا ۲۸٫۵ درصد را بخریم.

وی افزود ما امروز مصوب کردیم که واگذاری ۲۸٫۵ درصد از سهام شرکت متوقف شده و ۱۵ درصد از ۷۱٫۵ درصد صندوق بازنشستگی فولاد به مردم بافق برگردد و در همین شهرستان خرج شود و بنده از هیچ کس ترسی ندارم و اجرای این مصوبات را خودم تضمین می نمایم.

نماینده مردم در مجلس ضمن تشکر از مدیر عامل بومی گفت : دو نفر دیگر نیروی بومی باید به ترکیب اعضای هیئت مدیره اضافه گردند و نگذارید نیروی غریبه به بافق بیاید .

نماینده مردم در مجلس با تشکر از هیئت دولت بابت تماس هایی که با ایشان داشته و مسائل را پیگیری وبر احترام به مردم تاکید کرده اند صحبت های خود را به پایان رساند.

معاون امنیتی سیاسی استاندار یزد : مهمترین بحث، لغو فروش ۲۸/۵ درصد و خرید آن توسط مردم بافق است.

دکتر محمد علی طالبی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار یزد نیز به عنوان آخرین سخنران، گزارشی از روند برگزاری جلسات و مصوبات را ارائه کرده و به این مسئله اشاره کرد : مهمترین بحثی که اکنون وجود دارد، بحث مربوط به لغو فروش ۲۸/۵ درصد شرکت در فرابورس و خرید این سهام، توسط مردم شهرستان است که در حال پیگیری است و تا حصول نتیجه ، راه چندانی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: از آنجا که صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد تحت نظارت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، طی جلسه ای که جمعه با دکتر علی ربیعی وزیر این وزارتخانه داشتیم، ایشان موارد مصوب شده و مورد درخواست مردم و مسئولین منطقه را بصورت مکتوب، توافق کردند و طی نامه ای به معاون اول محترم رئیس جمهور ، این اقدامات را خواستار شدند.

طالبی افزود: طی جلسه ای هم که امروز در دفتر استاندار محترم داشتیم، مقرر شد درصدی از سهام شرکت، برای توسعه و آبادانی شهر و زیرساختها تعلق گیرد که درصد نرمال آن درحدود ۱۵ درصد است.

وی به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: حضور دو نفر بومی در هیئت مدیره و مدیرعامل بومی، شفافیت در میزان بهره برداری از معدن بر اساس پروانه وزارت صنعت و معدن از دیگر مصوبات بود. همچنین قرار شد هر اموالی از شرکت سنگ آهن که به فروش می رسد، در راستای توسعه شرکت و تبدیل به احسن، باشد. همچنین مازاد ۴۰ درصدی که شرکت سرمایه گذاری فولاد می تواند بفروشد، که اگر قرار بر فروش باشد، نخست به مردم شهرستان بافق فروخته شود.