به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، "سید محمدرضا سیدحسینی" در سفر یک روزه خود به شهرستان بافق و در بازدید از نخستین ایستگاه تحقیقات آب شور کشور در این شهرستان گفت: ماهی تیلاپیا در بافق پتانسیل بالایی دارد و سطح اشتغال را افزایش می‌دهد و منبع غنی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بخش شیلات بافق نیاز به سرمایه‌گذاری پایه دارد و چنانچه زمینه جذب سرمایه‌گذاران در این بخش فراهم شود، این ظرفیت بالا می‌تواند برای ده‌ها نفر شغل ایجاد کند.

معاون عمرانی استاندار یزد در مورد ماهی خاویار نیز عنوان کرد: این‌ گونه مخصوص دریای خزر و گونه‌ای رو به انقراض است و تکثیر و پرورش آن در بافق علاوه بر تولید گوشت سفید و خاویار، بقای نسل این ماهی را تضمین خواهد کرد.

رئیس ایستگاه تحقیقاتی شیلات بافق نیز در این بازدید اظهار کرد: ماهانه حدود 40 هزار قطعه ماهی تیلاپیا در این ایستگاه تولید و در استخرهای خاکی شهرستان بافق رهاسازی می‌شوند.

"نسرین مشایی" افزود: ماهی تیلاپیا که دارای 2 گونه سیاه و قرمز و از نوع گرمابی است در سایت پرورش بافق به رشد قابل قبولی می‌رسد.

وی با بیان اینکه جیره غذایی این نوع ماهی در مقایسه با گونه‌های دیگر ارزان‌تر و تبدیل غذایی آن بالاتر است، گفت: ماهی تیلاپیا در استخرهای خانگی، گلخانه‌ها و استخرهای 2 منظوره کشاورزی قابل پرورش است.

مشایی همچنین از رهاسازی 100 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در سه ماه نخست امسال در سایت پرورش ماهی بافق خبر داد.

وی تصریح کرد: وزن هر قطعه بچه ماهی رها شده در یک دوره پرورش پنج ماهه به 500 گرم می‌رسد.

این مسئول یادآور شد: با رهاسازی این تعداد قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش، پیش‌بینی می‌شود حدود پنج تن گوشت ماهی تیلاپیا در بافق تولید شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تکثیر این‌ گونه بچه ماهی برای استخرهای استان یزد و سایر استان‌ها فراهم است، اظهار کرد: این ماهی به لحاظ مشکلات زیست محیطی در حال حاضر فقط در محدوده شهرستان بافق پرورش داده می‌شود.

رئیس ایستگاه تحقیقات ماهیان شور بافق از پرورش ماهی خاویار نیز در این مرکز خبر داد و افزود: این‌ گونه ماهی هم‌اکنون در مرحله مولدسازی است و این مرحله تا 2 سال آینده ادامه دارد.