به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ در راستاي برنامه ريزي به منظور بهتر برگزار شدن مراسم سالروز چهاردهم و پانزدهم خرداد سالروز رحلت جانگداز بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) نشستی با حضور معاون فرماندار و مسئولان محلی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد

"محمدعلی طالعی" در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یاد و خاطر امام راحل (ره) گفت: نهضت اسلامی امام خمینی ، اوج کلیة حرکتها و جنبشهای اسلامی و تبلور همة آرمانهای انقلابی نهضت هائی بود که هفتاد پیش از آن توسط علما و روحانیون وقت شروع شده بود.

وی استبداد ، استکبار و وابستگی امور کشور به غرب را برخی از عوامل ناکام ماندن نهضت ها قبل عنوان کرد و یادآور شد: قیام 15 خرداد سال 42 فرآیند نهضت امام خمینی (ره) و اوج جنبشهای اسلامی در  نهضت امام خمینی بود که حرکت این نهضت  تا تبديل شدن به انقلاب بزرگ اسلامي به طول انجامید.

معاون فرماندار بافق با تاکید بر لزوم آشکارسازی ابعاد قیام 15 خرداد و نقش رهبری امام خمینی(ره)به عنوان احیاگر قرن بیستم اظهار داشت : ویژه برنامه سالگرد رحلت امام خمینی(ره) همچون سنوات گذشته در روز 14 خرداد در حسینیه امامزاده عبدالله(ع) برگزار خواهد شد.

در ادامه جانشین فرماندهی سپاه ناحیه بافق در سخنانی گفت: سال گذشته شهرستان بافق بیش از 1200 نفر از همشهریان را به مرقد مطهر امام (ره) اعزام کرد و پیش بینی امسال این است که این رقم به 1300 نفر در قالب 30 دستگاه اتوبوس برسد و این برای شهرستان افتخاری بزرگ است.

"سرهنگ رضا جمالی" با اشاره به برنامه های سوم خرداد در این شهرستان گفت: غبار روبی قبور مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح ، یادواره شهدای فرهنگی ، سرکشی از خانواده معظم شهدا ، نواختن زنگ ایثار و شهادت و اجرای برنامه های فرهنگی ، بصیرتی و ... از جمله برنامه های هفته ایثار و شهادت می باشد.