مدير كل ميراث فرهنگي استان يزد :

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ مدير كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد در ديدار با فرماندار بافق با اشاره به اينكه شهرستان بافق يك هدف خاص گردشگري در استان معرفي شده است گفت : با توجه به فراهم بودن زير ساختهاي اوليه گردشگري از جمله اسكان ، شهرستان بافق به عنوان نمونه در استان معرفي و اولويت معرفي شهرستان را به حوزه گردشگري اختصاص داده ايم.

محمدمهدی شرافت در ادامه با تاكيد بر زنده نگه داشتن ياد و خاطره شاعر اين شهرستان گفت: باتوجه به گردش پذیر بودن شهرستان یزد و شناسایی مقبره وحشی بافقی در يزد، می توان با ایجاد مجموعه ای فرهنگي و گردشگري برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های بافق اقدام کرد.

وی افزود: با اجرای طرح سه جانبه بین شهرداری یزد و بافق و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد ، برای مرمت مقبره وحشی بافقی ، نام شهرستان بافق پرآوازه خواهد شد.

شرافت با اعلام اینکه بیش از 4 هکتار فضای تاریخی جدا از هم در شهرستان بافق وجود دارد، گفت: زمانی که شهرهای دیگر استان به فکر مرمت و بازسازی میراث خود بودند ، این شهرستان ، رویه غیر استاني و ميراثي در پیش گرفت که در اثر تخریب بناهاي تارخي تقریبا اثر تاریخی به جا نمانده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، نخلستان های شهرستان بافق را یک فصل مشترک بین حوزه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد و افزود: ثبت باغ های هم پیوند و نخلستان های بافق ،  سرمایه ای برای امروز و فردای مردم بافق خواهد بود.

محمد مهدی شرافت با اشاره به اينكه تا كنون بيش از 1534 مورد از اماكن تاريخي در استان به ثبت رسيده است گفت: شهرستان بافق با سی و هفت اثر تاریخی ثبت شده در استان، دارای 2 و نیم درصد اعتبار در این حوزه است كه خود به عنوان یکی از شاخص های توزیع اعتبار استانی بین شهرستان ها مي باشد.