مدیرکل دامپزشکی استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با معاون فرماندار بافق از صدور نخستین مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا در بافق خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با تاکید بر تکمیل ارزش زنجیره های تولید ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق، خاطر نشان کرد: مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا از سوی دامپزشکی استان برای شهرستان بافق و سرمایه گذاران این صنعت صادر شده است.

علی فاتحی نیا با اشاره به کمبود آب در سطح استان یزد و عدم دسترسی به آبهای آزاد، گفت: سرمایه گذاران متعددی در بافق اقدام به پرورش ماهی تیلاپیا نمودند که برای حفظ و توسعه این صنعت نیاز به  تولید محصول با کیفیت و ارائه به بازار مصرف می باشد.

وی رقابت در تولید فیله ماهی را عامل افزایش کیفیت محصول دانست و یادآور شد: باید با راه اندازی و ایجاد کارگا‌ه های فرآوری تیلاپیا و تولید فیله ماهی زنجیره تولید این ماهی را تکمیل کرد و برای صادرات آن برنامه ریزی نمود.

فاتحی نیا، پرورش و تولید تیلاپیا و خاویار را در تخصص و انحصار شهرستان بافق دانست و تاکید کرد : بافق در زمینه تولید خاویار در سال های اخیر موفق بوده و برای توسعه آن باید برنامه ریزی کند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این دیدار در خصوص نیروی انسانی و دامپزشک، بیماری های مشترک انسان و دام و طیور، واکسیناسیون طیور، و همچنین تامین مرغ و گوشت مایحتاج ماه رمضان مطالبی را بیان کرد.

معاون سیاسی فرماندار بافق با بیان اینکه در بحث تحقیقات، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا فعالیتهای گسترده ای در شهرستان بافق انجام شده است، گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران متعددی در حوزه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا وارد شده اند که اخیرا نخستین مرکز خصوصی تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیای کشور در شهرستان بافق با تولید ۱۰۰ تن ماهی توسط بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسن تفکری همچنین به توسعه و رشد دامپروری دام سبک در شهرستان بافق اشاره کرد و گفت: با همراهی دامپزشکی پهنه دام سبک در بافق راه اندازی شد که مورد استقبال و ثبت نام دامداران در این خصوص شد.

وی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در حوزه پرورش و گشتار دام و طیور خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت،  خط قرمز ما ، سلامت مردم است.