به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ معرفی استان یزد به عنوان استان معین گردشگری جنوب شرق کشور بهانه ای شد تا نخستین گردهمایی تخصصی معاونان گردشگری و مسئولان انجمن های صنفی حوزه گردشگری منطقه پنج حوزه میراث فرهنگی کشور در شهرستان بافق با حضور معاون فرماندار ، معاونان گردشگری چهار استان یزد،کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و جمعی از فعالان بخش خصوصی گردشگری آغاز به کار کند.

معاون فرماندار بافق در این نشست ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین و تبریک سال جدید به بیان ظرفیت ها ، پتانسیل های شهرستان و محور های سند چشم انداز توسعه بافق پرداخت و اظهارداشت: سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق در چهار محور اصلی تدوین شده است که میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یکی از مهمترین محور این سند می باشد.

محمد علی طالعی در ادامه به استقبال و حضور بی نظیر میهمانان نوروزی از جاذبه های گردشگری شهرستان بافق در ایام تعطیلات عید نوروز امسال اشاره کرد و افزود: با اقدامات صورت گرفته و زیرساخت های ایجاد شده در حدود 270 هزار نفر از شهرستان بافق بازدید نمودند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد نیز در حاشیه این نشست گفت: این نشست 2 روزه با موضوع معرفی مسیرهای گردشگری و با حضور 30 شرکت کننده از چهار استان یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بافق در حال برگزاری است.

سیدمصطفی فاطمی افزود: این گردهمایی با هدف هم اندیشی درخصوص محورهای گردشگری جنوب شرق کشور ، تشکیل شده است و تاکنون در زمینه محورهای گردشگری با زمان 2 تا 8 روزه بسته شد تا به دفاتر خدمات گردشگری ارائه شود.

گفتنی است کارگاه تخصصی و بازدید از مناطق گردشگری بافق، از دیگر برنامه های این گردهمایی است.