نشست برنامه ریزی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بافق برگزار شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در بافق گفت: امام خمینی (ره) با ایجاد حکومتی اسلامی، در عمل نشان دادند که نظريه جدایی دین از سیاست باطل است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست برنامه ریزی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد، سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان شهرستان بافق برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: مهمترین اقدام و خدمت حضرت امام خمینی(ره) به مردم شناساندن دین اسلام به عنوان یک مجموعه کامل و جامع دینی بود.

حجت الاسلام محمدحسین متوسل افزود: امام خمینی (ره) با ایجاد حکومتی اسلامی، در عمل نشان دادند که نظريه جدایی دین از سیاست باطل است.

متوسل تصریح کرد: یکی از هنرمندی های امام خمینی (ره) این بود که اختلافات در بین اعضای جامعه را رفع و اتحاد ایجاد کند و تلاش کرد اختلاف دین براندازی که توسط بیگانگان طراحی شده بود را از بین ببرد.

وی همچنین در خصوص برنامه ریزی اعزام کاروان راهیان حرم امام خمینی(ره) گفت: سعی شود به همراه کاروان، هادیان سیاسی جهت تبیین ویژگی های اخلاقی و سیره زندگی امام راحل اعزام شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با تأکید بر ظرفیت آموزش و پرورش یادآور شد: لازم است اتفاقات تاریخی آن دوره و رویکرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم طاغوت برای قشر فرهنگی و دانش آموزان بیان شود.

سرپرست فرمانداری بافق با اشاره به اینکه شخصیت امام خمینی(ره) یک چهره جهانی و مجمع همه خوبی‌ها بود، گفت: امام به عنوان یک فیلسوف، مجتهد و شخصیت برجسته علمی و مذهبی با تحول عظیم فکری و اعتقادی که در بین مردم جهان ایجاد کرد، نجات بخش مردم مظلوم از دست استبدادجهانی و دیکتاورها شد.

ابوالقاسم دهقان تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر جهان اسلام روح عزت، اعتماد به نفس و هویت‌بخشی را در مردم کشورهای اسلامی زنده کرد.

وی تبیین اندیشه‌های حضرت امام (ره) را برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان، ضروری دانست و گفت: یکی از مأموریت‌های اصلی ما، معرفی شخصیت و جایگاه امام راحل است و باید در قالب‌های مختلف فرهنگی، علمی و پژوهشی این اقدام برای مخاطبان انجام شود.

سرپرست فرمانداری بافق تصریح کرد: تبیین امام خمینی(ره) نباید فراموش شود، آن هنگام که رهبر کبیر انقلاب اسلامی کامل به جامعه معرفی شد، قطعا رهبری معظم انقلاب به واسطه این پیروی از خط مشی و افکار و اعتقادات امام راحل(ره) نیز تبیین و معرفی خواهند شد.

در ادامه این نشست در خصوص نحوه برگزاری مراسم های 14 خرداد در شهرستان تصمیم گیری و مقرر شد: مراسم سالگرد امام خمینی(ره) در امامزاده عبدالله(ع) و روستای کوشک برگزار شود و در این ایام نیز دستگاه های مربوط با انجام مسابقات فرهنگی و هنری نشست به شناخت و تبیین شخصیت امام خمینی اقدام نمایند.