درآستانه اجراي سرشماري نفوس و مسكن 1395

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ درآستانه اجراي سرشماري نفوس و مسكن 1395 نشست كارشناسان روابط عمومي ادارات ، دهياران و روساي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي و مطلعان محلي شهرستان بافق برگزار شد.

معاون فرماندار بافق در اين نشست ضمن تبريك عيد سعيد غدير خم ، با اشاره به برگزاري هشتمين دوره سرشماري نفوس و مسكن در مهر و آبان سال جاري گفت : انجام صحیح و درست طرح ملی سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ لازمه برنامه ریزی وتخصیص اعتبارات می باشد وهرچه این آمارواطلاعات دارای صحت ودقت بیشتری باشد به برنامه ریزان کشور در جهت خدمات بیشتر کمک خواهد کرد بنابراین لازم است همه دستگاهها درانجام این پروژه مهم همکاری داشته باشند.

محمد طالعي افزود: سرشماري عمومي نفوس و مسكن، يك منبع  عمده و اصلي توليدآمار و اطلاعات براي تصميم‌گيران، سیاست‌گزاران، برنامه‌ريزان، مدیران، محققان و سایر کاربران است.

وي انجام سرشماری نفوس و مسكن سال 1395 را دو مرحله خواند و گفت: مرحله اول از سوم مهرماه تا 25 مهرماه به صورت اینترنتی توسط خانوارها تکمیل می شود و مرحله دوم از اول آبان تا 30 آبان با مراجعه مأمور به درب منازل صورت می گیرد.

معاون هماهنگي و اموراجراي سرشماري شهرستان بافق با تاكيد بر ثبت نام اينترنتي خانوارها در مرحله اول سرشماري نفوس و مسكن ، خاطر نشان كرد : بخش عمده این کاربه مردم برمی گردد كه با وارد نمودن اطلاعات درست و همکاری مردم در انجام این طرح یعنی تسهیل درانجام امور و خدمات بهتر و بیشتر به خود مردم می باشد.

طالعي يادآور شد: خانوارهاي شهري و روستاي شهرستان مي توانند از سوم مهر ماه با مراجعه به سايت سرشماري (  www.sarshomari95.ir) نسبت به ثبت اطلاعات خانوار خود اقدام نموده و پس از تكميل فرم سرشماري كد آماري دريافت نموده و در نگهداري آن براي ارائه به مامور سرشماري دقت نظر داشته باشند.

در ادامه اين نشست مسئول روابط عمومي فرمانداري بافق با اشاره به نحوه اجراي سرشماري اظهار داشت : سرشماري به دو روش  اينترنتي و حضوري انجام مي پذيرد و برهمين اساس انتظار مي رود تا۴۰درصد ازمردم شهرستان از طريق اينترنتي سرشماري خواهند شد.

علي حسن پور در ادامه ضمن ارائه برخي روش هاي اطلاع رساني و تبليغاتي در خصوص ثبت نام اينترنتي سرشماري ، برهمکاري روابط عمومي ادارات ، مطلعان محلي ،دهياران و شوراهاي اسلامي روستاها و هماهنگي با بخشداران جهت اطلاع رساني و تبليغات در جهت مشارکت حداکثري در مرحله اول طرح سرشماري که بصورت اينترنتي از سوم مهرماه آغاز مي شود تاکيد کرد.

در پايان اين نشست اقلام تبليغاتي در اختيار مسئولان روابط عمومي ادارات ، دهياران و روساي شوراي اسلامي روستاهاي بخش مركزي بافق قرار گرفت.