سرپرست فرمانداری بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ نشست برنامه ریزی و هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر با حضور امام جمعه و سرپرست فرمانداری بافق، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده انتظامی و جانشین ناحیه مقاومت بسیج، روسای شبکه بهداشت و اداره تبلیغات اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق در این نشست با آروزی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان و گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر عنوان داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مراسم و نماز جماعات در سراسر کشور به دستور مقام معظم رهبری و با همراهی و همدلی مردم و سایر مسئولان به جهت حفظ سلامت مردم تعطیل و این مهم باعث شد که کشور ما بتواند در مهار این بیماری سربلند و در بین موفق ترین کشورهای دنیا قرار گیرد.

محمدعلی شاه حسینی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان نیز تحت کنترل قرار گرفته است، عنوان داشت: با توجه به شرایط مساعد موجود در کنترل ویروس کرونا، امکان برگزاری نماز عید سعید فطر در شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فراهم شده است.

وی همچنین پیرامون محل های برگزاری نماز در سطح شهرستان تصریح کرد: در 10 نقطه از شهرستان؛ حسینیه میانگاه، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع)، مسجد امام حسین(ع)، مسجد فاطمیه(س)، مسجد قبا، مسجد چهارده معصوم(ع)، مسجد روستای مبارکه، تپه نورالشهدا روستای دولت آباد و مسجد ابوالفضل روستای شیطور نماز عید فطر اقامه می شود.

سرپرست فرمانداری بافق در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح ذیل پرداخت:

استفاده از ماسک و دستکش و به همراه داشتن زیرانداز، مهر و... شخصی الزامی می باشد.

حتی الامکان نماز در اماکن و مساجد غیر مسقف برگزار شود.

نمازگزاران در مساجد نزدیک محل سکونت خود حاضر شوند.

افراد سالمند، بیماران، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای و آسیب پذیر از حضور در نماز عید فطر خودداری نمایند.

توزیع دعا و بروشور در زمان برگزاری نماز ممنوع است.

باز نمودن سرویس های بهداشتی، روشویی و آبخوری ها ممنوع است و نمازگزاران با وضو در محل برگزاری نماز حاضر شوند. (نسبت به گرفتن وضو در منازل خود اقدام کنند)

دریافت و پرداخت وجوهات نقدی ممنوع است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در برگزاری نماز با همکاری هیئت امنای مساجد انجام شود.

دست دادن، روبوسی و اجتماعات غیر ضرور بعد از نماز ممنوع است.

استفاده از مواد ضدعفونی پس از برگزاری نماز و همچنین استفاده از کیسه شخصی جهت نگهداری از کفش الزامی می باشد.

از همراه داشتن و توزیع مواد خوراکی و همچنین برگزاری نماز به صورت متمرکز در سطح شهرستان خودداری شود.