هم‌زمان با سراسر کشور؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح امروز 8 آذرماه هم‌زمان با سراسر کشور نوزدهمین مانور «زلزله و ایمنی» در مدارس شهرستان بافق برگزار شد.

معاون فرماندار بافق در حاشیه برگزاری این مانور به بیان نواقص و کمبودهای موجود در اجرای این مانور در بین دانش آموزان پرداخت و گفت: هدف از برگزاری این مانور ها آموزش و ایجاد آمادگی در بین مردم و در بین مدیران دستگاه های اجرایی و امدادی شهرستان در مواجهه با حوادث احتمالی می باشد که باید نقص های موجود را با تمرین و آموزش کاهش داد.

محمد علی طالعی عنوان داشت: با توجه به گفته کارشناسان مبنی بر عدم وجود نقطه ایمن از بلایا و حوادث طبیعی در کشور می طلبد که همه مردم آمادگی لازم را در برابر این گونه حوادث به دست بیاورند تا میزان خطرات و تلفات به کمترین میزان برسد.

وی افزود: همچنن شهروندان باید در ساخت و ساز های خود دستورالعمل های ایمنی را رعایت نموده و پیش بینی های لازم را در جلوگیری از ایجاد خطرات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی را رعایت نمایند.

گفتنی است عملیات نجات و خدمات امدادی، چگونگی پناه گیری، خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، حمل مصدوم، اطفاء حریق و... در این مانور به‌صورت نمادین به اجرا درآمد.