به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ در آييني با حضور" امین الرعایا" معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان يزد ، امام جمعه و فرماندار بافق ، جمعي از فرهنگيان و مسئولان شهرستان ، خانواده معزز شهداي فرهنگي و پيشكسوتان عرصه علم و دانش همزمان با هفته گراميداشت مقام معلم از معلمان نمونه بافق در سالن همايش هاي آهنشهر اين شهرستان تجليل شد.

امام جمعه بافق در اين همايش با گراميداشت و تبريك هفته بزرگداشت مقام معلم به ابعاد مختلف زندگاني علامه شهيد مرتضي مطهري پرداخت و اظهارداشت: دو شاخصه مهم علم و دانش ، شناخت زمان و مبارزات سياسي در آن مقطع از زمان ، از مهمترين ابعاد زندگاني اين شهيد بزرگوار مي باشد.

"حجت الاسلام سيد جواد سليماني" در ادامه به بعد سياسي زندگاني استاد مطهري پرداخت و عنوان داشت: شهيد مطهري شخصيتي بود كه در تمامي زمينه ها و عرصه ها از جايگاه والايي برخوردار بود كه توانست در طول عمر با بركت خويش ارزشمندترين افراد را در دانشگاه و حوزه تربيت كند.

وي پاسخگويي به شبهات در دوران ظلم و ستم شاهنشاهي ،رويايي با مكاتب دروغين آن زمان ، ارتباط تنگاتنگ و صميمي با حضرت امام خميني (ره) و يرنامه ريزي استقبال از امام در زمان ورود ايشان به كشور از جمله دستاوردها و بركات زندگاني علامه شهيد مطهري بود.

فرماندار بافق نيز در اين مراسم با تشكر و قدرداني از زحمات معلمان و گراميداشت سالروز شهادت علامه شهيد مرتضي مطهري از مدارس بعنوان كارخانه هاي انسان سازي است ياد كرد و اظهار داشت: معلمان در بين آحاد افراد جامعه از جايگاه والايي برخوردارند باعث افتخار است كه از زحمات و تلاش هاي اين عزيزان در راستاي تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم مي كشند تقدير و تشكر به عمل آوريم.

"سيد مهدي طلايي مقدم" افتخارات امروز جامعه و تمام کسانی که در طول تاریخ اين كشور به مدارج بالا رسیده اند را ناشی از تلاشهای معلمان خواند و گفت : استاد شهيد مطهري ، معلمان و دانش آموزان شهيد از جمله اين افراد بودند كه در جريانهاي مختلف به درجه رفيع شهادت رسيدند.

"علي اصغر رنجبر"رييس اداره آموزش و  پرورش بافق در ابتداي اين آيين ضمن گراميداشت هفته بزرگداشت مقام معلم گفت : زنده ماندن جامعه به تعلیم و تعلم است ، ما اعتقاد داریم که میزان رشد هر جامعه‌ای به اندازه سهم آن جامعه از تعلیم و تعلم است.

گفتني است تجليل و قدرداني از خانواده 10 تن از شهداي والامقام فرهنگي شهرستان، 12 نفر از معلمان نمونه استاني و شهرستان ، 42 نفر بازنشسته فرهنگي ، 5 خير مدرسه ساز ، 18 نفر از پيشكسوت فرهنگي ماندگار ، خانواده معاون پشتيباني سابق اين اداره "مرحوم محمد علي كوشكي زاده " و اجراي سرود دسته جمعي دانش آموزان و نونهالان ، قرائت دكلمه و پخش كليپ از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود.