به مناسبت هفته گراميداشت مقام معلم؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ در آييني با حضور فرماندار بافق، بخشدار مرکزی، رییس اداره آموزش و پرورش ، جمعي از فرهنگيان و مسئولان ، خانواده معزز شهداي فرهنگي و پيشكسوتان عرصه علم و دانش همزمان با هفته گراميداشت مقام معلم از معلمان نمونه بافق در سالن همايش هاي آهنشهر اين شهرستان تجليل شد.

فرماندار بافق در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری به جایگاه والای معلمان اشاره کرد و افزود: از سخت کوشی و همراهی معلمان با دانش آموزان می توان شاهد سختی و بزرگی کار این قشر پرتلاش بود.

سید مهدی طلایی مقدم همچنین ضمن تبریک هفته مقام معلم و اشاره به انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: حضور یک معلم برای نخستین بار از بزرگترین حوزه انتخابیه کشور(مهریز،بافق،ابرکوه،بهاباد و خاتم) به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یک اتفاق خوبی است که رخ داد.

وی با بیان اینکه معلمان در بحث انسان سازی فعالیت دارند عنوان کرد: این قشر با آموزش، پرورش و اثرگذاری مثبت می توانند نقش مفید و بسزایی در زندگی دانش آموزان داشته باشند.

نماینده منتخب مردم در حوزه مهریز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: باتوجه به حضور حدود 50 معلم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توان با تشکیل فراکسیون ویژه در مجلس جایگاه قانونی معلمان را پیگیری کرد.

محمدرضا صباغیان از پیگیری برای تشکل صنفی معلمان در مجلس خبر داد و افزود: داشتن یک تشکل برای تمام اصناف یک امر ضروری جهت رفع مشکلات و رسیدن به حقوقشان است.

وی درخصوص بحث معیشتی معلمان خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به معیشت معلمان جایگاه تعلیم و تربیت را دچار آسیب می کند.

گفتنی است تجلیل از فرماندار بافق و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی به جهت حمایت و تلاش در زمینه آموزش و پروش شهرستان ، 10 خانواده شهید فرهنگی، 29 بازنشسته فرهنگی و 4 فرهنگی فقید در عرصه علم و دانش و اجرای سرود دسته جمعی، برنامه تر دستی، قرائت دکلمه و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این آیین بود.