مدير كل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد:

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق،  نخستين نشست هم انديشي و برنامه ريزي بافق شناسي با حضور سرپرست فرمانداري بافق ؛ مدير كل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، معاون فرمانداري و برخي از مسئولان ادارات و مراكز آموزشي عالي شهرستان بافق در فرمانداري برگزار شد.

سرپرست فرمانداري بافق در ابتدا با اشاره به فرهنگ و تمدن شهرستان بافق تاكيد كرد: هدف از برگزاري همايش بافق شناسي، شناساندن آداب و سنن، رفتار و كردار و فرهنگ عامه مردم اين ديار به ساير نقاط كشور است.

محمد زاده رحماني افزود: استفاده از فرهنگ شفاهي و بررسي آثار تاريخي و فرهنگي مي تواند نقش موثري در پيدايش و ثبت تاريخ تحولات ادارات شهرستان، سنن مختلف مردم، شناسايي مفاخر و مشاهير بافق و... داشته باشد.

مدير كل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در ادامه با بیان اینکه مردمی که گذشته خود را فراموش کنند نمی توانند آینده را ترسیم کنند گفت: باید اطلاع رسانی در مورد هر آنچه در گذشته اتفاق افتاده انجام شود تا راه رسيدن به آينده براي ما هموار شود.

داوود پاک طینت افزود: مطرح کردن ریشه واژه ها،پوشش و حرکت ها برای مردم از ملزومات یک جامعه است.

وی با اشاره به اينكه اسناد مکتوب، قباله های ازدواج، وقف نامه و انواع و اقسام دست نوشته های گذشته را در اختیار عموم مردم شهرستان بافق مي باشد، خاطر نشان كرد: مردم شهرستان بافق در صورتيكه آثار ارزشمندي دارند كه نشان از هويت و تاريخ گذشته شهرستان مي باشد به دبیرخانه همایش ارسال کنند تا با نام آنان ثبت شود.

مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در رابطه با محفوظ ماندن مالکیت اسناد و همچنین بازگرداندن آنها به مالکین قول مساعد و همکاری داد.

وی با اشاره به مدارک و اسناد بایگانی شده در ادارات و ارگان ها تصریح کرد: با توجه به قدمت دیرین شهرستان بافق مدارک قابل توجه ای از گذشتگان در این شهرستان وجود دارد كه مي طلبد ادارات و نهادهاي فرهنگي شهرستان در اين راستا همكاري لازم با اين مجموعه را داشته باشند.

پاک طینت در پایان ضمن تشکر از فرماندار و تمامی مسئولین ادارات بافق محوریت برگزاری همایش را فرمانداری شهرستان عنوان کرد.

گفتني است در اين نشست پيرامون موزه مردم شناسي بافق، معرفي صنايع دستي و گردشگري، ثبت و معرفي غذاها و لباس محلي بحث و تبادل نظر شد.