فرماندار بافق تاکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛دهمین جلسه ارائه گزارش کارگروه پیگیری مطالبات مردم شهرستان بافق با حضور فرماندار ، اعضای شورای اسلامی شهر ، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرامون تکمیل و راه اندازی طرح های در حال تکمیل و اجرای شهرستان پرداخت .

سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به پیگیری های انجام شده پیرامون پروژه بزرگراه بافق-یزد گفت: بزرگراه بافق هم مصوب سفر مقام معظم رهبری و هم به عنوان پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان یزد است و تنها مشکل اجرایی نشدن این پروژه کمبود نقدینگی و اعتبار می باشد.

وی در این باره افزود: طی نامه ای سوابق اجرایی این پروژه توسط نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در مجمع نمایندگان استان مطرح شده و به دنبال آن با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان استان و نماینده بافق، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور دستور اقدام ادامه این بزرگراه را صادر نمود.

طلایی مقدم اضافه کرد: بیش از 96 درصد از زیرسازی این جاده انجام شده و 5 کیلومتر ابتدایی این جاده از سمت بافق آماده آسفالت می باشد.

فرماندار بافق در ادامه به بیان روند اجرای بیمارستان 96 تختوابی بافق پرداخت و گفت: پروژه بیمارستان 96 تختخوابی بافق جز پروژه های ملی است که تامین اعتبار شده و هم اکنون بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار در این خصوص به حساب دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می باشد.

وی خاطرنشان کرد : در سفر اخیر رییس جمهور به استان یزد نیز اعتباری بالغ بر هفتاد و هفت میلیارد ریال برای این پروژه مصوب و تخصیص آن ابلاغ شده است.

طلایی مقدم علت توقف این پروژه که توانسته فاز اول آن در مدت 7 ماه زودتر از موعد مقرر به پایان برسد را عدم ارائه نقشه ها و برآوردهای فاز دوم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان و خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته از سوی استاندار یزد نقشه ها و برآوردهای فاز دوم این طرح تا پایان تیرماه به پیمانکار تحویل خواهد شد و فاز دوم این پروژه به زودی آغاز می شود.

وی همچنین در ادامه به توضیح در مورد سایر طرح های در دست انجام شهرستان از جمله کارخانه فولاد اسفنجی فلات مرکزی، کارخانه گندله فلات مرکزی(بخشایش) و.. پرداخت.

فرماندار بافق در پایان بر ضرورت حفظ همدلی و وفاق بین مردم و مسئولان شهرستان تاکید کرد و گفت: ثمره همدلی و همزبانی که در دو سال اخیر در شهرستان شکل گرفته باعث شد نماینده ای بومی از بافق پس از 37 سال به مجلس شورای اسلامی راه یابد و همچنین پروژه های عمرانی و بهداشتی بافق اجرایی شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست مدیر سایت گندله سه چاهون شرکت سنگ آهن مرکزی و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت خود پرداختند./س.ت