سرپرست فرمانداری بافق:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه شورای اداری شهرستان صبح روز سه شنبه 10 تیرماه با حضور امام جمعه،نماینده مجلس،سرپرست فرمانداری و مسئولان ادارات و نهادها در سالن اجلاس آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی فرمانداری برگزار شد.

شاه حسینی سرپرست فرمانداری بافق در این جلسه با بیان اینکه واحدهای بزرگ معدنی در شهرستان باید مسئولیت های اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهند، یادآور شد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود بسیار خوب عمل کرده است اما برخی واحدها در شهرستان متاسفانه نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

وی در بحث مرکز آموزش نظامی در بافق با اعلام اخذ مجوز نهایی برای ساخت این مرکز بیان کرد: فرمانده انتظامی استان یزد اعلام نمود روز گذشته موافقت ساخت مرکز آموزش نظامی در بافق داده شده و باید در فرصت مشخص شده اقدام به ساخت آن کرد و همه مسئولان بویژه معادن باید در این زمینه پای کار آیند.

صباغیان نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر چه تعامل و همراهی مسئولان با نماینده مجلس و بالعکس بیشتر باشد سرعت و کیفیت کار بالا می رود،گفت: کار نماینده قانون گذاری و نظارت است و در واقع مسیر حرکت دستگاه ها برای حل مشکلات مردم را مشخص می کند. اما متاسفانه مجلس از کارکرد خود خارج شده و درگیر مسائلی می شود که باید به دستگاه مربوطه آن ارجاع داده شود.

وی با توجه به وسیع بودن حوزه انتخابیه و اقدام به تشکیل کارگروه توسعه در پنج شهرستان برای مشخص نمودن الویت ها و پیگیری آنان ،افزود: مسئله مهمی که باید فرهنگ سازی شود،آگاه سازی مردم برای مراجعه به دستگاه مربوطه برای حل مشکلات است و مراحل بعد در صورت عدم نتیجه به فرماندار،استاندار و نماینده مجلس مراجعه کنند،اما متاسفانه این امر انجام نمی گیرد و مسائل مستقیم به نماینده ارجاع داده می شود و این سبب از دست رفتن وقت برای پیگیری و رسیدگی الویت ها می شود.

نماینده مجلس در بحث کمک های معادن با بیان مساعدت های شرکت سنگ آهن در بحث راه و شهر،اظهار کرد: رؤسای معادن باید علاوه بر پرداخت 2 درصد عوارض سهمیه کمک به روستاها،بهداشت و درمان،مناطق محروم و جاده سازی را نیز پرداخت کنند.

سپس امام جمعه بافق در آستانه ولادت امام رضا(ع) با بیان روایتی از آن حضرت، بهترین رفیق انسان را عقل او دانست و گفت: انسان با عقلانیت می تواند در همه فراز و نشیب های زندگی موفق باشد.بالاترین دشمن انسان جهل و نادانی است.

وی با توجه به موقعیت حساس کشور و اوج گیری دوباره کرونا در برخی شهرستان ها،تاکید کرد: مردم از حضور در مجامع عمومی پرهیز نمایند و موارد بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت شهرستان حاد نشود.

رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در سخنانی کوتاه مطرح کرد: شهرداری از پرداخت حقوق کارگران فضای سبز و خدمات ناتوان شده و برخی معادن نیز بدهکار هستند و تا پایان سال 98 پیگیری های بسیاری انجام گرفت اما توجه و اقدامی از سوی آنان نشد.

سید علی نوروززاده نیز با بیان اینکه بافق نسبت به دیگر شهرستان ها بر اساس آمار استانداری یزد قانونمند تر بوده ،اعلام کرد: تعداد صدور پروانه ساختمان در این شهرستان به شدت بالاتر از سرانه استان بوده است. عکس: احمد برزگری/خبر: ن.رادمنش