به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق به نقل از سایت شورای شهر ؛ در جلسه ای متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت سنگ اهن مرکزی بافق ، استاندار یزد ، فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر بافق در حضور وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پیرامون مطالبات مختلف مردم بافق بحث و تبادل نظر شد و مواردی که در حیطه اختیار وزیر رفاه بود پذیرفته شده و مقرر شد مواردی که نیاز به اخذ مجوز یا مصوبه توسط هیئت دولت دارد اقدام شود .

در این جلسه همچنین مقرر شد وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به همراه تنی چند از مسئولین وزارتخانه ها جهت دیدار با کارگران شرکت و مردم دلسوز بافق و توافق بر سر مطالبات آنها به شهر بافق سفر و در جمع کارگران حضور یابند.

خواسته هایی که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد وزیر محترم گزارشی در این خصوص در هیئت دولت مطرح و سپس در روز ۱۲/۳/۹۳ در بافق عنوان و درباره آن تصمیم گیری نماید.

۱- تکمیل واحدهای جوار معدنی و تضمین خوراک این واحدها

۲- در خصوص واگذاری کارهای پیمانکاری در شرایط یکسان ، پیمانکاران بومی در اولویت می باشند.

۳- انتخاب دو نفر از افراد بومی به عنوان اعضا هیات مدیره شرکت سنگ آهن علاوه بر مدیر عامل بومی.

۴- استمرار کلیه پرداخت ها اعم از ۲ درصد و سایر پرداخت ها که تاکنون صورت گرفته.

۵- تضمین امنیت شغلی و ارتقای سطح استخدامی کارکنان، کارگران و پرسنل شاغل به طوری که سطح اشتغال فعلی حفظ و اشتغال جدید نیز به دنبال داشته باشد.

۶- سنگ آهن ملزم است از محل سود نسبت به تکمیل پروژه های گندله ۵ میلیون تنی سه چاهون، فولاد کوره بلند (کسری)، فولاد بافق ، فولاد اسفنجی، راه اندازی کامل آگلومراسیون، ایجاد کارخانه فراوری سه چاهون و… اقدام نماید.

۷- طبق تبصره ۱۰ الف -۱- قانون بودجه مصوب ۹۳ بخشی از مبلغ فروش حق انتفاع می بایست صرف ایجاد زیر ساختهای معدنی و طرح های اکتشافی و پژوهشی کاربردی گردد.

۸- اجرای طرح های عمران شهری کمافی السابق در شهر بافق انجام شود (ضمنا احداث دی کلینیک و تامین ۲۰۰ میلیون اعتبار جهت اتمام ورزشگاه شهدای کارگر بافق و ۴۰۰ میلیون اعتبار از طریق شرکت سنگ آهن

۹- استخراج کل شرکت بر مبنای سیاستهای کلی توسعه ای شرکت و حداکثر هفت میلیون تن از استخراج و سه میلیون تن از ذخایر سر معدن (طبق پروانه بهره برداری) در معادن سه چاهون و چغارت بصورت سالیانه.

۱۰- علاوه بر پرداخت مصوبات مجلس و هیات دولت مجوز مقام عظمای ولایت نیز پرداخت گردد.

۱۱- اولویت به کارگیری نیروهای بومی در شرکت.

۱۲- مشارکت ۴۹ درصدی شهرستان با شرکت های خصوصی (باستناد بندهای «د» و «۵» ماده ۲۹ اجرای سیاست های اصل ۴۴ که مقام معظم رهبری جهت توسعه مناطق کمتر توسعه یافته به دولت اجازه داده است) مضافا اینکه طبق بند «ز» قانون بودجه مصوب ۱۳۹۳ به منظور سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور، به سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت های شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک ایران اجازه داده می شود با بخش خصوصی و تعاونی تا سقف چهل و نه درصد (۴۹%) در قالب شخص حقوقی مشارکت داشته باشند.

دو مورد دیگر که در این جلسه مورد تاکید شدید شورای شهر قرار گرفت بدین گونه مطرح و مقرر شد مورد بررسی قرار گیرد نیز بدین شرح است:

- تخصیص حداقل ۱۵ درصد از کل سهام به شهر بافق به منظور جبران عقب ماندگی، محرومیت ها و شرایط نامساعد جغرافیایی و اقلیمی و نیز در پی داشتن امراض خاص.

- بررسی نحوه تخفیف ۵۰ درصد ارزش سهام (به کلیه پرسنل رسمی، ماده ۱۶، روزمزد دائم، قرارداد کارمعین، پیمانکاری و بازنشستگان) که سهم این عزیزان نزد صندوق امانت است تا این موضوع بررسی شود.