به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق؛ بخشدار مرکزي بافق در پيامي سالروز دهيار را به دهياران روستاهاي شهرستان بافق تبريک گفت و اين روز را گرامي داشت.

در اين پيام "محمد رضا فتاحي" ضمن تبريک ماه مبارک رمضان و 14 تيرماه روز دهيار ،از دهياران به عنوان نماينده دولت در روستاها ياد کرد و گفت: دهيار بايد به عنوان يك مسول به مجموعه استحفاظي خود نگاه كند ، دهياران بايد با اشراف کامل در سطح روستا رسيدگي و پيگيري کل امور روستا را مد نظر داشته باشند .

وي به جايگاه مناسب قانوني دهياري ، قابليت ها و كاركرد هاي متعدد و متنوع آن اشاره کرد و خاطر نشان کرد: جايگاه دهياري باعث شده است كه در  برنامه چهارم توسعه، برخي از وظائف جديد مديريت روستائي مستقيما ‌بر عهده دهياري قرار گيرد و در برنامه توسعه  پنجم از دهياران به عنوان مدير ارشد روستا نام برده شده است.

"فتاحي" با اشاره به انتخاب دهياران از اهالي روستا و آشنايي آنها با همه مسايل روستا افزود : هر اتفاقي در ابعاد سياسي ، عمراني ، اقتصادي و اجتماعي بايد با هماهنگي دهيار روستا باشد.

يادر آور مي شود شهرستان بافق داراي 86 آبادي است که 26 روستاي آن داراي شوراي اسلامي و از اين تعداد 20 روستا دهياري مستقل دارند.