به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی کلنگ پهنه پرورش شتر داشتی (شتر شیری) بافق با حضور استاندار یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان ، در محدوده روستای باقر آباد بافق به زمین خورد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در حاشیه کلنگ زنی پهنه پرورش شتر داشتی بافق، گفت: تعداد کل جمعیت شتر کشور ۱۵۰هزار نفر است که ۱۰درصد معادل ۱۵ هزار نفر شتر در استان یزد است.

مهدی غیب اللهی افزود: از جمعیت شتر استان حدود سه هزار نفر آن در شهرستان بافق است و بافق دومین شهرستان دارای پتانسیل در پرورش شتر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با پتانسیل‌های خوب شهرستان بافق، این جمعیت تا ۶ هزار نفر هم می‌رسد.

غیب اللهی پرورش شتر در استان یزد را داشتی و گوشتی بیان کرد و ادامه داد: با راه اندازی واحد‌های پرورشی، زیر ساخت‌های فرآوری شیر شتر هم فراهم می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافق با اشاره به مساحت ۵۰ هکتاری این پهنه گفت: مساحت هر واحد از سه هزار تا ۹ هزار متر مربع است.

علی اکبر رحمتیان تعداد واحد‌های این مجموعه را ۸۹ واحد برشمرد و تصریح کرد: تعداد کل شتر در پهنه پنج هزار و ۵۲۰ نفر می باشد.

رحمتیان ادامه داد: این مجموعه برای ۸۹ نفر به صورت مستقیم و ۱۷۸ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی بافق هزینه زیر ساخت های این پروژه را ۱۰ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری کل پهنه ۳۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که با مشارکت بخش خصوصی و مساعدت های دولتی احداث خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این آیین استاندار یزد قول مساعدت مبلغ 10 میلیارد ریال در باب شروع عملیات این پهنه را داد و خواستار تسریع در شروع عملیات احداث شد.