با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در دومین روز از هفته دفاع مقدس، مراسم کلنگ زنی جایگاه، سکو و رختکن استادیوم تختی شهرستان بافق و سالن اختصاصی ژیمناستیک شهید میرغنی زاده و بازدید از سالن ورزشی کوثر با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد، سرپرست فرمانداری بافق، مدیرعامل شرکت سنگ آهن، بخشدار مرکزی، مدیرآموزش و پرورش، رئیس اداره ورزش و جوانان، مدیرعامل باشگاه آهن و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه کلنگ جایگاه،سکو و رختکن استادیوم تختی شهرستان بافق با حضور مسئولان استان و محلی به زمین خورد. این پروژه با اعتبار 25 هزار میلیون ریال که 22 هزار میلیون ریال توسط اداره کل ورزش و جوانان یزد و 3 هزار میلیون ریال از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی با همکاری فرمانداری بافق انجام می گیرد.

گفتنی است،زیر بنای کلی 500 متر مربع،ظرفیت سکوها 15 هزار نفر و فضای زیر سکوها 4 هزار مترمربع شامل فضاهای ورزشی از جمله ساختمان هیئت ها و… می باشد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان یزد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان با بیان اینکه این پروژه نیاز شهرستان را تا 20 سال آینده در بحث استادیوم ورزشی فوتبال و دو و میدانی و رشته های وابسته به آن تامین خواهد شد،افزود: با توجه به شوری آب بافق و پایین بودن کیفیت آن که برای چمن طبیعی قابل استفاده نبود، نمایندگان فدراسیون اجازه برگزاری مسابقات رسمی را در این زمین فوتبال نمی دادند و پیشنهاد چمن مصنوعی داده شد که براساس قول تامین زیرساخت ها توسط شورای اسلامی شهر بافق این امر از سوی اداره کل ورزش و جوانان انجام گرفت.

وی سالن آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از اساسی ترین زیرساخت ها برای میزبانی از مسابقات رسمی توپی کشور دانست و گفت: اکنون این سالن به پیشرفته ترین وسایل اعم از پارکت چوبی،سیستم گرمایش و سرمایشی و سکوها تجهیز شده و آماده برای میزبانی از مسابقات کشوری است.

شریعتی ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت سنگ آهن و فرمانداری بیان کرد:  چمن مصنوعی خریداری و زیر سازی زمین نیز انجام گرفته و با تحویل و نصب فنس برای ورود و خروج،طی 2 ماه آینده چمن نصب خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته طی 2 سال برای اخذ کد ملی برای این پروژه و سپس بحث پادار کردن اعتبار بیان کرد: در این راستا نامه ای به فرماندار وقت بافق ارسال شد که در صورت 300 میلیون تومان آورده اولیه به عنوان اعتبار نقدینگی می توان اسناد خزانه را از تهران دریافت کرد، با مساعدت شرکت سنگ آهن این مبلغ به حساب اداره کل ورزش و جوانان یزد واریز شد و پس از ارائه فیش مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان پادار از اعتبارات ارزش افزوده کشور اختصاص یافت که با 300 میلیون تومان نقدینگی شرکت سنگ آهن طراحی نقشه انجام گرفت و طی برآورده نهایی تا هفته آینده به مناقصه می رود و در سامانه ستاد پیمانکار آن مشخص می شود.

مدیر کل ورزش و جوانان یزد در بحث پروژه ژیمناستیک شهید میرغنی زاده که با اعتبار 11 هزار میلیون ریال انجام می گیرد گفت: مبلغ 9 هزار میلیون ریال توسط اداره کل ورزش و جوانان و 2 هزار میلیون ریال از اعتبارات نفت تامین شده است. ساخت سوله انجام گرفته که با تحویل شناژ نصب و به مناقصه می رود.

وی ادامه داد: در 4 سال گذشته بحث چمن مصنوعی دولت آباد،شیطور،باقرآباد داشته ایم و کوشک نیز در دست اقدام است که طی 3 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و چمن مصنوعی گزستان نیز افتتاح شده است. همچنین سالن های ورزشی شهرستان از جمله کوثر کفپوش آن تعویض شده است و برای سالن های ورزشی شهدای گمنام و ایثار نیز در دست اقدام است تا ورزشکاران به راحتی بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

همچنین سرپرست فرمانداری بافق ضمن خداقوت به رئیس اداره ورزش و جوانان بافق و پیگیری های وی و تشکر از حمایت های مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد و مدیرعامل شرکت سنگ آهن در بحث ورزش ،امیدوار شد طی 10 روز آینده نصب فنس چمن مصنوعی و سنگ جدول ورزشگاه تختی انجام گیرد تا در 15 مهرماه چمن اجرا و به بهره برداری برسد.

منبع: آفتاب بافق/