به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد در نشستی که با حضور مدیران ارشد استان ، فرماندار ، مدیر عامل سنگ آهن و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند ، کوه بافق را بهترین زیستگاه برای گربه‌‌سانان دانست و بر تلاش برای بهبود وضعیت گربه‌سانان در این منطقه تاکید کرد.

"حسن اکبری" با بیان اینکه منطقه حفاظت شده کوه بافق ظرفیت طبیعی برای ارتقای سطح به عنوان پارک ملی را دارد، اظهار کرد: ضمن ایجاد شروط لازم برای شورای عالی محیط زیست و موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط، می‌توان ارتقای کوه حفاظت شده بافق را در سطح ملی پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: مهم این است که در کنار ارتقای منطقه حفاظت شده کوه بافق، زمینه همکاری جوامع محلی نیز در بافق بیشتر شود.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل محیط زیست استان یزد با اشاره به وجود منطقه شکار ممنوع آریز و ظرفیت طبیعی آن تصریح کرد: در این منطقه ذخائر معدنی نیز وجود دارد که با نگاه درست به آن و محدوده‌هایی که از لحاظ استراتژیک برای سازمان صنعت، معدن و تجارت مهم نیست و جداسازی آن می‌توان برای این منطقه نیز ارتقای سطح داشت.

این نشست با هدف مشارکت همگانی در حفاظت از گونه نادر یوزپلنگ آسیایی با حضور مدیرکل محیط زیست استان یزد، معاون ورزش و جوانان، فرماندار و جمعی از کارشناسان محیط زیست در بافق برگزار شد.