به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ استاندار یزد به اتفاق نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان استان و شهرستان از پروژه در حال احداث نیروگاه خورشیدی کوشک غدیر بافق بازدید کرد.

فراهانی مدیر عامل پروژه نیروگاه خورشیدی کوشک غدیر بافق در حاشیه این بازدید، گفت: این نیروگاه خورشیدی ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری کامل می‌رسد و به به پست فوق توزیع کوشک متصل می شود.

او با بیان اینکه ظرفیت این مجموعه ۱۰ مگا واتی است، افزود: تولید انرژی سالیانه 19 میلیون کیلووات ساعت، کاهش مصرف سوخت فسیلی معادل 5.5 متر مکعب گاز طبیعی، کاهش انتشار گازهای آلاینده سالانه 12 هزار تن و صرفه‌جویی 10 میلیون لیتری آب در سال از نتایج احداث و بهره‌برداری از این پروژه هستند.

مدیر عامل پروژه نیروگاه خورشیدی کوشک بافق مساحت این مجموعه را ۲۰ هکتار بیان کرد و ادامه داد: نیروگاه خورشیدی کوشک به صورت پایه ثابت بوده و دارای 85 اینورتر 110 کیلووات، 27 هزار پنل 385 وات و 4 ترانس 2500 کیلوولت آمپر است که با سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورویی شرکت توسعه خورشیدی مهریز غدیر در حال ساخت است.