فرماندار بافق تاکید کرد:

گفتمان با جوانان در کارها باعث می شود هویت و شخصیت جوانان شکوفا شود

فرماندار بافق در نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان استفاده از ظرفیت جوانان در همه امور را موجب توسعه و تحول در جامعه برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، ابوالقاسم دهقان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان  که با حضور معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار و اعضای ستاد در سالن ولایت فرمانداری تشکیل شد، با تاکید بر اینکه اداره ورزش و جوانان با همکاری دیگر دستگاه های مربوط نسبت به شناسایی و تفکیک جوانان از نظر سطح تحصیلات، سن و آخرین وضعیت شغلی آنان اقدام کند، گفت: جوانان بافقی سرشار از استعداد و دارای روحیه ای خلاق، مبتکرانه و تشنه فراگیری علوم مختلف هستند و تنها با بسیج همه امکانات موجود در جامعه می توانند پاسخ گوی نیازها و پر کردن خلاء اطلاعاتی در جوانان بود.

وی افزود: در این راستا بایست از نظر، ظرفیت و توان دانشگاه‌ها، نخبگان، سمن ها، گروه های مردم نهاد و دیگر کارشناسان امر استفاده شود.

فرماندار بافق با اشاره به اهمیت نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خواستار حضور جوانان در جلسات با آگاهی و دست پر شد و گفت: جلسات نبایست در حد رفع تکلیف برگزار شود بلکه در اینجا نیازمند ارائه راهکار عملی از طرف جوانان هستیم چون این ستاد مختص جوانان است و باید تصمیم گیری با حضور و بیان پیشنهادات آنان باشد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری هم در این نشست توجه به جوانان را اولویت کار این ستاد ذکر کرد و گفت: تاثیر جوانان را در برگزاری انتخابات و برنامه های دیگر دیدیم و قطعا این قشر می تواند بعنوان یک موتور محرکه در توسعه و پیشرفت نقش آفرینی کند.

حسن تفکری با تاکید بر این مهم که استفاده از ظرفیت جوانان در امور مدیریتی موجب تحول و توسعه می شود، گفت: در این زمینه لازم است که مهارت آموزی جوانان در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

به گفته معاون سیاسی فرماندار بافق تقویت سرمایه های اجتماعی به افزایش توان نقش پذیری جوانان، افزایش دانش و مهارت، افزایش مشاركت های اجتماعی و تقویت جامعه پذیری و روحیه نوآوری منجر می شود.

در ادامه ،گردشگری و اماکن تفریحی واستفاده بهینه از بوم گردیها با هدف ایجاد برنامه های هدفمند و بهینه کردن اوقات فراغات جوانان از جمله مباحثی بود که مورد بحث قرار گرفت.​​​​​​​