به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ یادمان آبروی محله افتخار کوچه به مناسبت اولین سالگرد عروج بسیجی مدافع حرم و محیط بان شهید علی اکبر قنبری زاده و یاد بود شهید محمود قنبری زاده عصر روز پنجشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، سردار علیزاده فرمانده تیپ18 الغدیر، سردار علی اکبر فتوحی، امام جمعه و فرماندار بافق، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، فرمانده سپاه ناحیه و مدیرعامل شرکت سنگ آهن و جمعی از محیط بانان، مسئولین استانی و شهرستان و فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی در مسجد جواد الائمه (ع) شهرک مناجات بافق برگزار شد.

در ابتدا آیاتی از کلام الله مجید توسط سید مهدی میرابوالقاسمی قاری قرآن قرائت شده و پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه بافق ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان و امام راحل(ره)؛مقدم مسئولان استانی و شهرستان را به این محفل معنوی گرامی داشت.

سپس اجرای سرود توسط گروه عاشقان ولایت و دکلمه سرایی توسط ساجده قنبری زاده فرزند محیط بان شهید علی اکبر قنبری زاده انجام گرفت.

در ادامه این مراسم سعید عاکف،راوی دفاع مقدس و نویسنده کتاب خاک های نرم کوشک پیرامون مدافعان حرم و نحوه مبارزات آنان در سوریه و شهادت این رزمندگان مطالبی را عنوان کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: شهدای مدافع حرم حقیقت عبودیت را در نفس خود جستجو و درک کرده اند و سیره زندگی این شهدای والا مقام منطبق بر سیره شهدای دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با تبعیت محض از ولایت فقیه وارد میدان شده و از آرمان ها و ارزش های اسلامی صیانت کردند.

عاکف اظهار کرد: عزت و عظمت اسلام در سایه دفاع از ارزش ها و به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده و ارزش شهدای مدافع حرم منحصر به دفاع از حرم نیست، بلکه آنها با الهام از تفکر امام خمینی (ره) در برابر گروه های تکفیری تحت حمایت استکبار جهانی ایستادند. منبع: آفتاب بافق.