به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ، یادواره هشت شهید فرهنگی شهرستان بافق با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار ، مسئولین محلی و خانواده معظم شاهد در محل کانون شهید باهنر این شهر برگزار شد.

سرهنگ بمانعلی باقیان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق ضمن خیر مقدم به حضارومسئولین ، سوم خرداد را گرامی وبیان داشت : بین جهاد امروز وجهاد دیروز تفاوت هایی وجود داردوفرهنگیان امروز درخط مقدمند.وی گفتمان انقلاب اسلامی،راگفتمانی رایج درسطح منطقه دانست وشرایط ممتاز کنونی و برتری کشور ما در زمینه های علمی وفناوری را, مرهون جانفشانی های شهدادانست.

در ادامه یکی از اساتید دانشگاه یزد در این یادواره با اشاره به فناناپذیر بودن روح انسان و نگاه اخلاقی به این مقوله گفت: روح هر انسان نقطه آغاز دارد اما نقطه پایان ندارد و خداوند نخستین کسی است که به زنده بودن شهدا شعار داده و شعار شهیدان زنده‌اند عین حقیقت و واقعیت است و این امر عزت روح و نفس شهدا را می‌رساند و شهادت از شریف‌ترین و بالاترین نوع مرگ است.

"محمدرضا آوایی" خروج از دنیا را توسط مرگ یا شهادت،‌ دل‌ کندن‌ از وابستگی و از دنیازدگی دانست و ادامه داد: بی‌‌تردید دل‌ بستن‌ به‌ دنیا مانع‌ شهادت‌طلبی‌ است‌ و آنچه‌ روحیه شهادت ‌طلبی‌ را گسترش‌ و ارتقا می‌بخشد، دل‌ بریدن‌ از دنیاست‌ و تاثیر شهادت با مرگ کاملاً متفاوت است.

وی با تاکید بر مقام والای شهدا به ویژه شهدای فرهنگی که از سنگر علم و دانش به سنگر شهید و شهادت خروج کرده‌اند، افزود: این شهدا راه و مسیر را برای دیگر معلمان روشن کردند و فرهگیان با پیروی از آنان می‌توانند سرمایه‌گذاری عظیمی برای آخرت خود داشته باشند.

آوایی تصریح کرد: با توجه به اینکه کار معلم هدایتگری است، در خط مقدم و هدف دشمنان قرار گرفته است و اکنون دشمن مرزها را شکسته و حجم حمله آن نیاز به قیام فردی و گروهی دارد تا به پاسبانی و پاسداری از خون شهدا و ادامه دادن راه آنان بپردازیم.

این روانشناس اظهار کرد: معلمان شهید نقش الگویی در جامعه دارند و برای نسل جوان نقشی ارزشمند و تاثیرگذار خواهند داشت و اگر بصیرت و آگاهی در جامعه نباشد، نظام اسلامی هیچگاه به این اوج عزت و افتخار نمی‌رسد.

وی یادآور شد: عنایت به سیره و روش شهدای والامقام برای نسل جوان امروزی ضرورت داشته و باید همگان با توجه به سیره آنان در مسیر زندگی گام بردارند.

اجرای سرود ، دکلمه و تجلیل از خانواده هشت شهید فرهنگی از جمله برنامه های فرهنگی این مراسم بود .