در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی یادواره 43 شهید فصل پاییز بافق با حضور آیت الله سید محمد رضا مدرسی از فقهای شورای نگهبان رهبری ،امام جمعه و فرماندار بافق ، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم ولایی بافق در آستان مقدس امام زاده عبدالله این شهرستان برگزار شد.

آیت الله مدرسی در این آیین با گرامیداشت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تببین فلسفه قیام عاشورا و عزاداری برای شهدای کربلا پرداخت و اظهار کرد:شهادت امام حسین (ع) راز آفرینش و سرزمین کربلا سراسر رمز و راز است .

وی با بیان اینکه سوگواری برای امام حسین(ع) در عمق فطرت جهان است تصریح کرد:اصلاح جامعه و رفع فساد و احیاء سیره رسول مکرم اسلام (ص) از اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است .

عضو فقهای شورای نگهبان خاطر نشان کرد: نفس عزاداری سیدالشهدا (ع) مبارزه با ظلم و فساد است .

آیت الله مدرسی در ادامه به تشریح آفت های عزاداری سیدالشهدا پرداخت و افزود: خودستایی آفت عبادت است و آنچه که در عزاداری ها باید ملاک باشد اخلاص است .

وی با بیان اینکه باید قدر مجالس عزاداری را بدانیم گفت: محبت اهل بیت (ع) و سیدالهشدا نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

فقیه شورای نگهبان در ادامه با تحلیل آیه "وَلاتَحسّبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون " بیان داشت : سرور و سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء (ع) است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : پایه و اساس انقلاب همین روحیه شهادت طلبی است که به فرموده رهبر انقلاب آمام خمینی (ره) :محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است".

آیت الله مدرسی با بیان اینکه دشمنان انقلاب امروز دو عنصر دین و ایمان و انقلابی گری مردم را نشانه رفته اند افزود:دشمنان و عده ای می خواهند با بدجلوه دادن عزاداری عبدالله (ع) و کمرنگ کردن ارادت مردم به آن حضرت به نام ایجاد نشاط در جامعه اختلاف ایجاد کنند.

فقیه شورای نگهبان همچنین تصریح کرد:انقلاب اسلامی ایران از تاسوعاو عاشورا قدرت گرفت و در محرم و صفر به اوج خود رسید.

وی ولایت فقیه را قدرت بزرگ اسلام و انقلاب عنوان کرد و بیان داشت:نظام مقدس اسلامی امانتی است از امام (ره) و شهدا که باید قدر آن را دانست.

عضوفقهای شورای نگهبان گفت:دشمنان انقلاب و اسلام قصد دارند مردم را از مسیر دور کنند و اگر قدرت رهبری انقلاب و جانفشانی شهدای مدافع حرم نبود امروز داعش در عراق حکومت می کرد.

وی بیان داشت : اگر در کشورهای مسلمانی مثل بحرین اجازه برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) را نمی دهند چون از این مجالس و بیداری مردم و عشق و ارادت آنان به امام حسین (ع) می ترسند.

امام جمعه بافق نیز در ابتدای این آیین با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری حضرت سیدالهشدا(ع) انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب را الهام گرفته از قیام عاشورا دانست .

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی همچنین با تجلیل از خانواده عالم پرور مدرسی ها به تبیین نقش علمای و این خانواده در دوران انقلاب و دفاع مقدس پرداخت.