از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص یافت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همزمان با آغازین روزهای سال جدید و در ایام تعطیلات عید نوروز فرماندار بافق به همراه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق از برخی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بازدید و ازنزدیک در روند خدمات دهی به مسافرین نوروزی و بازدیدکنندگان این آثار قرار گرفت.

محمد زاده رحمانی گفت: طبق اعلام روز گذشته از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات باقیمانده سال ٩۶ به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافت.

وی در حاشیه بازدید از مجموعه کاکامیر با اشاره به اینکه تا چند سال پیش روند حفاظت از بنیه و بافت تاریخی بافق منفی بود اظهار داشت: تعدادی از گذرهای تاریخی و تک بناها که بصورت جزیره ای در بافت تاریخی شهر قرار داشته در سال های گذشته تخریب شده ولی در حال حاضر این روند متوقف شده و با حساسیت به دنبال استحکام بخشی، مرمت و تعریف کاربری روز برای بناهای تاریخی هستیم.

وی اشاره ای به جهش اعتبارات در سال ۹۵ از سوی اداره کل میراث فرهنگی داشت و عنوان کرد: استحکام بخشی بسیاری از خانه ها، تملک ابنیه تاریخی، مرمت و بازسازی، افزایش بناهای ثبتی، رونق کسب و کار صنایع دستی و … از جمله رئوس عملکرد این حوزه بوده است.

فرماندار بافق با بیان اینکه بودجه شهرستان در سال ۹۷ از محل اعتبارات تملک دارایی ها و ملی و استانی افزایش می یابد خاطر نشان کرد: افزایش بناهای ثبتی از یک اثر به بیش از ۱۰۰ اثر ثبت ملی از دیگر اقدامات ارزنده شهرستان در حوزه میراث فرهنگی است.

زاده رحمانی همچنین اشاره ای به مرمت مجموعه گردشگری کاکامیر داشت و گفت:بنای مخروبه زیبنده بافت تاریخی بافق نبود و با همت مالکین بهسازی آن انجام گرفت.

فرماندار در پایان در رابطه با مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی قول مساعدت و همکاری داد.

منبع: بافق فردا