رئیس دادگستری شهرستان میبد در نشست با اصحاب رسانه و فعالین شبکه های اجتماعی  از راه اندازی مرکز حامی در دادگستری این شهرستان خبرداد و گفت :  این مرکز در حمایت از زنان و فرزندان آسیب دیده  با پشتوانه قضایی راه اندازی  و از سوی مشاوران حقوقی ، مذهبی و روانشناسی از مراجعه کنندگان در رفع مشکلاتشان حمایت خواهد کرد .
مرتضی حداد زاده استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه های اجتماعی  فراگیر در جهت تبین آسیب ها و آموزش مسائل حقوقی را اثر گذار خواند و افزود : یکی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است و پیشگیری جز با شناخت آسیب ها و آموزش از طریق شبکه های اجتماعی و ظرفیت های رسانه ایی محقق نمی شود.
رئیس دادگستری میبد خانواده را یکی از اولویت های اساسی دستگاه قضا خواند و گفت : باید با استفاده از ظرفیت رسانه و شبکه های اجتماعی دربحث حقوق خانواده و آسیب های  زوجین و فرزندان راهکارهایی را برای آگاه سازی این قشر  ارائه کنیم.
حدادزاده تصریح کرد : بعد از مطالبه وجه که ناشی از اختلاف حساب هاست ؛ دومین موضوع دعاوی ما خانواده و مطالبه نفقه و مهریه است .
وی گفت : در یکسال منتهی به تیرماه 1403 ،  32 هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان میبد شده است که بیش از آن خروجی داشتیم که حکایت از زحمت و تلاش فراوان همکاران را دارد .
چمران بهارلوئی دادستان میبد هم با اشاره به کم و کیف تشکیل پرونده در محاکم قضایی گفت : هزار و ۱۶۰ پرونده تصافات ، هزار و ۱۷۰ پرونده ضرب و جرح، حدود ۷۲۵ پرونده کلاهبرداری و  یک هزار و ۱۰۰ پرونده سرقت از پرونده هایی است که در طول یکسال گذشته تاکنون در دادگستری میبد  تشکیل شده است .
بهارلویی عدم آگاهی افراد به روند رسیدگی از پرونده را از مشکلات دادگستری عنوان کرد و  گفت : اصحاب رسانه با شناخت مباحث حقوقی و دانستن چگونه پیگیری کردن از مراجع و دوری از قضاوت و داوری و ایجاد شبهه برای مردم و ایجاد شدن حواشی ، رسالت مقدس خود در راستای کشف جرم ، مطالبه گری و کشف حقیقت و کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی می توانند اثر گذار باشند.