به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ در مراسمی با حضور رییس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد، مدیرکل جهاد کشاورزی، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری از نخستین گلخانه پرورش ماهی تیلاپیای کشور در بافق انجام شد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات کشور در حاشیه این برنامه گفت : در این گلخانه ها می توان در هر هکتار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن ماهی تیلاپیا پرورش داد.
محمد پور کاظمی با بیان اینکه تنها جایی که در کشور مجوز رسمی را برای تحقیقات پایلوت تیلاپیا کشور دارد شهرستان بافق است خاطر نشان کرد : علیرغم تبلیغات سوء برخی از افراد، مصرف این ماهی در میان مردم از استقبال قابل توجهی برخوردار است و با اطمینان کامل، می توان ادعا کرد که تولید تیلاپیای داخلی نه تنها هیچ مشکلی برای سلامتی ندارد، بلکه با رعایت کامل اصول پرورشی و بهداشتی صورت گرفته و مصرف آن برای کودکان، بیماران، سالخوردگان و حتی زنان باردار به شدت توصیه می شود.
وی تصریح کرد : غیر از گوشت ماهی تیلاپیا از پوست و روغن این ماهی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. منبع: عصر بافق.