آغاز رقابت 700ورزشکار بافقی در جشنواره ورزشی بسیج

نخستین جشنواره ورزشی بسیج با حضور 700 ورزشکار در قالب 55 تیم ورزشی در بافق شروع بکار کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین نخستین جشنواره ورزشی بسیج با حضور رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، فرماندار بافق، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان شهرستان در مجموعه تختی بافق برگزار شد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در این آیین با تاکید بر اینکه ورزش دروازه صعود به معنویت است، گفت: بسیج در همه عرصه‌ها حضور دارد و مربیان با تفکر بسیجی و خلاقیت خود می‌توانند کلید طلایی حل مشکلات باشند.

مهدی میرجلیلی با اشاره به فعالیت 5 هزار شهید ورزشکار کشور در ۳۳ رشته ورزشی گفت: بیش از ۲ هزار شهید در رشته فوتبال، ۱۳۵ شهید مدافع حرم، ۱۷ شهیده ورزشکار، ۳۱۳ مربی ورزش شهید در رشته های مختلف ورزشی فعالیت داشتند.

وی یادآور شد: سبک زندگی خاص شهدای ورزشکار باعث شد که سربلندی و ماندگاری کشور را به مدال و قهرمانی ترجیح دادند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه ورزشی کشور باید سطح اخلاق و توسعه روحیه جوانمردی در بین ورزشکاران را ارتقاء دهیم و الگوی رفتاری شهدا را با برگزاری جشنواره های و یادواره ها ترویج دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق در ابتدای این مراسم گفت: در اولین دوره المپیاد ورزشی بسیج بافق، بیش از ۷۰۰ ورزشکار در قالب ۵۵ تیم شرکت کننده در ۱۲ رشته ورزشی باهم به رقابت می‌پردازند.

سرهنگ محسن نصیری افزود: این المپیاد با هدف استعدادیابی، جذب و آماده سازی نیرو‌های ورزشی برای رویداد‌های استانی برگزار می شود.

وی بیان کرد: این المپیاد ورزشی از هفته بسیج دانش آموزی شروع شده و تا هفته بسیج ادامه دارد.

نصیری یادآور شد: تکواندو، جودو، کاراته، والیبال، فوتسال، دارت، تنیس رو میز، تیراندازی با تفنگ بادی، فوتبال دستی، پهلوانی، شنا، تیروکمان از رشته‌های این المپیاد ورزشی است.​​​​​​​