امام جمعه بافق در شورای آموزش و پرورش بافق:

آموزش و تشویق فرزندان به نماز از مهم ترین وظايف والدين است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس و معاونین آموزش و پرورش و اعضای این شورا در محل آموزش و پرورش بافق برگزار شد.

امام جمعه بافق با اشاره به اشاعه فرهنگ دینی و اعتقادی در بین دانش آموزان خاطر نشان کرد: از معمولی ترین شیوه های آموزش و پرورش تربیت دینی از زبان معلمان و مربیان پرورشی است لذا اعتقادات معلمان و نحوه آموزش نقش بسزایی در این راستا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس حسینی افزود: در جامعه امروزی معلمان با نسلی از دانش آموزان مواجه هستند که بعضا سوالاتی می پرسند که اقناع کردن و پاسخگویی به دانش آموزان دشوار است.

او با تاکید بر اینکه برخی دانش آموزان ما دغدغه نماز و قرآن ندارند، تاکید کرد: لازم است معلمان آموزش مورد نیاز دانش آموزان از جمله اثرات مثبت نماز را با زبانی ساده و با صمیمیت به آنها منتقل کنند تا دانش آموزان اشتیاق لازم برای اقامه نماز را داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از اینکه در مدارس نمازخانه هست ولی نمازخوان کم است، گفت: باید فعالیت های قرآنی و نماز در مدارس از سوی مربیان پرورشی جذاب و موثر باشد تا دانش‌آموزان با میل و رغبت بیشتری در نماز شرکت کنند.

امام جمعه بافق، اولین معلم دانش آموزان را والدین برشمرد و بیان داشت: يكی از وظايف والدين كه بر آن بسيار تأكيد شده، آموزش و تشویق فرزندان به نماز است، بنابراین نماز خواندن یا نخواندن والدین و چگونگی اهتمام آنان به نماز برای فرزندان اهميت دارد و در نگرش و اقدام آنان نسبت به نماز تأثير می‌گذارد.

او تاکید کرد: با توجه به عصر ارتباطات و تغییر در روش های آموزشی می بایست دوره های ضمن خدمت و آموزشی معلمان و مربیان برگزار شود چرا که تاثيرپذيري اعتقادی دانش‌آموزان از مربيان بسيار زياد است و اين رسالت مربيان را بسيار سنگين‌تر مي‌كند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به کادر آموزشی مدارس و معلمان در خصوص خوشنویسی و تحریر دانش آموزان گفت: مربیان و معلمان بر روی خط نوشتاری دانش آموزان کار کنید، سعی کنید به جای تکلیف زیاد به دانش آموز تکلیف کم بدهید ولی در عوض خواستار تکلیف خوش خط و زیبا باشید، خط زیبا باعث اعتماد به نفس و موفقیت دانش آموزان در مراحل می شود.

فرماندار بافق در ادامه با تاکید بر ارتقای فعالیت های حوزه معاونت پرورشی در مدارس خاطر نشان کرد: برنامه ریزی صحیح و اصولی در اجرای برنامه های پرورشی و فرهنگی نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان دارد.

ابوالقاسم دهقان افزود: اگر برای بررسی و پیشگیری و مقابله با این آسیب ها برنامه ریزی نداشته باشیم در آینده شاهد مدارس آسیب زا خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه فعالیت های پرورشی و تربیتی فراتر از برگزاری یک سری مسابقات فرهنگی و هنری می باشد، گفت: برای تربیت و پرورش دانش آموزان، باید برنامه داشت.

دهقان تعامل سازنده و استفاده از ظرفیت شورای فرهنگی شهرستان و مراکز مشاوره را برای ارتقاء برنامه های فرهنگی و هنری دانش آموزان و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی و اختلالات روانی دانش آموزان توسط معاونت پرورشی آموزش و پرورش بافق را مورد تاکید قرار داد.

در ابتدای این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل، علیرضا حیدری معاون پرورشی آموزشی و پرورش بافق در خصوص مسائل فرهنگی و هنری، قرآن و عترت، تربیت بدنی، آسیب های اجتماعی، امیدافزایی دانش آموزان در قالب اردوهای تفریحی، تشکل های دانش آموزی و تقدیر از ممتازین فرهنگی و هنری مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است در ادامه ریحانه کارگران مسئول مرکز مشاوره آموزش و پرورش در مورد آسیب شناسی اختلالات روانی و آسیب های اجتماعی و انجام تست های افسردگی روی دانش آموزان و بازخورد اجرای طرح های شجره طوبی و هدی و همچنین طرح هر معلم یک روانشناس توضیحاتی بیان کرد.​​​​​​​